Torna a passar: explota un altre patinet elèctric a Catalunya. En aquest cas ha passat aquest dimarts al migdia al carrer Templers de Lleida. Diversos agents de la Guàrdia Urbana i de Bombers de la Generalitat s'han traslladat, després de rebre l'avís, fins al portal on ha esclatat l'aparell. En arribar han vist com sortia una fumarada al costat d'un comerç i han comprovat que un problema tècnic mentre estava carregant el patinet a l'entrada del bloc de pisos ha provocat la detonació, el foc i el fum. A conseqüència d'això, s'han produït danys materials, tot i que els inquilins de l'habitatge han sufocat l'incendi amb un extintor.

Els Bombers de la Generalitat han inspeccionat la zona de l'edifici i han ventilat les rodalies per evitar que el fum s'introduís dins dels establiments comercials i del propi bloc de pisos. Aquest no és el primer cas d'un patinet elèctric que esclata quan s'estava carregant o per culpa de la bateria. De fet, un dels primers aparells en explotar va fer-ho dins d'un tren de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre passat. Va incendiar-se quan el vagó anava ple a l'altura de Sant Boi de Llobregat i, després d'apagar l'incendi, van aturar el comboi i van tallar la circulació de la línia. A aquest li han seguit diversos incidents més com el de Calaf, que va obligar a confinar els veïns a casa pel fum i el foc, o el que va explotar dins d'una perruqueria de Gavà.

Més perillós encara: piles de liti de motos als patinets elèctrics

Però, a més, una banda organitzada es dedicava a robar bateries de motocicletes elèctriques de lloguer que després revenien a establiments de reparació de patinets elèctrics. Això ho feien extraient les piles de liti per, posteriorment, instal·lar-les als patinets i després posar-los a la venda. Un perill afegit a les repetides explosions dels patinets elèctrics a Catalunya i que, després del succés a FGC i els següents, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona va aprovar a finals de l'any passat la prohibició temporal (uns sis mesos) d'entrar amb aquests aparells al transport públic. És a dir, a autobusos, metro, tramvia, trens de Rodalies i FGC