Un patinet elèctric torna a provocar un incendi amb ferits a Catalunya. Tanmateix, en aquest cas no ha estat a l'interior d'un tren de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) com va succeir al novembre a l'estació de Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat), sinó en un pis de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès). Així ho han apuntat des de bombers, com a causa més probable d'un foc que ha calcinat part de la quarta planta d'un edifici situat al carrer Ciutat Comtal del municipi aquest dijous a la tarda. L'avís a emergències s'ha donat cap a un quart de sis de la tarda i mitja hora més tard ja estava apagat i totalment extingit. Però, com el cas del vagó de l'operadora ferroviària catalana, l'incident també ha deixat ferits: un total de 21, que han estat atesos.

La ràpida actuació de bombers i tots els efectius implicats ha evitat danys majors. El Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) va traslladar-se immediatament quan va rebre l'avís amb sis dotacions, i el cos que va extingir el foc ho va fer amb deu. Mentre han durat les actuacions per apagar les flames, a la planta baixa de l'edifici, ha calgut confinar dotze persones. Pel que fa els 21 atesos amb ferides de diferent consideració, el SEM ha indicat que sis han hagut de ser evacuats a un centre hospitalari amb pronòstic menys greu, tres -un adult i dos menors- al Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) Cobalto i els altres onze han estat atesos in situ al lloc dels fets. Respecte als ingressats a hospitals, un menor ha anat al Sant Joan de Déu i dos adults al General de l'Hospitalet de Llobregat. La resta de veïns de l'edifici ja han pogut tornar a casa.

Accidents amb patinets elèctrics

Si les sospites de bombers són certes, aquest serà un altre dels accidents amb patinets elèctrics que s'inclourà a la llista de sinistres de Catalunya. Com ja va passar a FGC, la bateria sembla ser un dels punts fràgils d'aquests aparells que tot i estar descarregada podria explotar i provocar danys a les persones i infraestructures properes. Precisament per això, els diferents operadors de bus, metro, tramvia i trens (Rodalies i FGC) han adaptat els seus respectius reglaments per incloure la prohibició de portar aquests aparells al transport públic a partir de l'1 de febrer i durant sis mesos, segons el veto temporal impulsat per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Les denúncies que formulin els equips d'intervenció comportaran una sanció de 200 euros.