Caçats uns productors i traficants de drogues que, a més, robaven fent-se passar per policies. Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest 20 de gener quatre homes d'entre 27 i 42 anys a Terrassa (Vallès Occidental) com a presumptes autors de delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, tinença il·lícita d'armes i robatori amb intimidació amb armes de foc. De fet, a més d'un laboratori de cocaïna, tenien el seu propi arsenal al domicili. Els investigadors van concloure que el grup tenia rols diferenciats, marcats clarament per un individu de 35 anys que liderava l'organització i considerada la persona de més jerarquia, mentre que la resta treballaven per a ell als diferents domicilis on guardaven les substàncies estupefaents, les tallaven i manipulaven per la seva distribució. Els arrestats van ingressar a presó després de passar a disposició judicial.

Entrades a domicilis de Terrassa i detencions

La investigació, no obstant, va iniciar-se abans per un robatori que va cridar l'atenció de la policia catalana. Els fets van produir-se a finals del mes de desembre de 2022 amb intimidació i mitjançant armes de foc al barri de la Bordeta de Sants-Montjuïc de Barcelona. En aquest atracament els detinguts, a més, van fer-se passar per policies i van sostreure diners en efectiu i les claus del vehicle d'una de les víctimes. Les darreres setmanes els agents van identificar i localitzar els presumptes autors i van engegar un dispositiu de seguiments i vigilàncies a Terrassa.

Entrada dels Mossos en un dels domicilis de Terrassa / MOSSOS
Entrada dels Mossos en un dels domicilis de Terrassa / MOSSOS

Finalment, aquest 20 de gener, els Mossos d'Esquadra van realitzar dues entrades i perquisicions a dos immobles de la ciutat del Vallès Occidental. Allà van detenir els dos sospitosos del robatori amb dues armes de foc curtes i diversos cartutxos. Però el més sorprenent va ser el que van trobar dins de l'habitatge: un laboratori de cocaïna amb tot el material químic preparat per tractar la droga i tallar-la, així com la pròpia substància i 600 plantes de marihuana en un cultiu interior intensiu

Objectes confiscats per la policia catalana / MOSSOS
Objectes confiscats per la policia catalana / MOSSOS

Cocaïna de gran puresa

A la tarda, el dispositiu policial va realitzar dues entrades més a Terrassa en dos immobles. Ho van fer per investigar un nou delicte contra la salut pública. Els Mossos d'Esquadra van detenir dues persones més, a banda de trobar cocaïna de gran puresa, una premsa per fer blocs d'un quilogram de cocaïna, diners en efectiu i diversos cartutxos d'armes. Com ja s'ha dit, els quatre lladres que es feien passar per policies i tenien uns laboratoris de cocaïna de gran puresa van passar a disposició judicial i el magistrat va decretar el seu ingrés a presó.

Objectes confiscats per la policia catalana / MOSSOS
Objectes confiscats per la policia catalana / MOSSOS