Treballar de cara al públic no és tasca fàcil, ja que mai saps quin tipus de clients et tocarà, quin tracte tindran o què et demanaran. La realitat és que els repartidors de menjar a domicili s'han d'enfrontar i aguantar el comportament de tota mena de clients conflictius.

Una petició que han titllat de classista

Un exemple és el de Fernando Pallas García, que és un repartidor que lluita per millorar els drets dels repartidors a domicili. L'home ha denunciat a través de les seves xarxes socials la indignant petició que ha rebut un company. En el seu missatge es pot llegir: "Continuem per a Bingo aguantant gentussa". I no li falta raó. Tal com es pot veure en la imatge compartida en el seu compte de Twitter, el tiquet de la comanda incloïa una petició per al repartidor que sobrepassa el classisme: "Després de portar el menjar, baixar la bossa d'escombraries que hi ha a la porta i no pujar per l'ascensor, que és només per als veïns."

classisme
La petició d'un client a un repartidor de menjar a domicili / Imatges: @pallas_garcia

La publicació s'ha fet viral i ha rebut centenars de crítiques

Un missatge que s'ha fet viral i que no només ha indignat Fernando Pallas, sinó també centenars d'usuaris a Twitter, que no han dubtat a deixar les seves crítiques en comentaris. "Un repartidor no és un criat d'un client senyoret" o "mai no et riguis de qui et dona menjar", són alguns dels missatges que ha rebut la publicació a les xarxes. Tanmateix, també ha iniciat una acalorada polèmica entre els que pensen que és culpa de les empreses per oferir aquest tipus de serveis i els que creuen que els clients s'haurien d'estalviar aquest tipus de peticions fora de lloc per respecte als treballadors.

Aquest tipus d'actitud és molt freqüent entre els clients

Aquest fet, segons han explicat altres repartidors, és molt comú. Alguns d'ells asseguren haver-se trobat amb situacions semblants, en concret peticions com "utilitza el muntacàrregues", "entra per darrere", "baixa'm les escombraries" i de similars. Aquest tipus de comportament es veu molt més sovint del que ens podem imaginar.