Les ciberestafes estan a l'ordre del dia. Hi ha les temporals, com les que es fan pel Black Friday, quan simulen falses ofertes o es fan passar per companyies de repartiment de paquets. Però n'hi ha d'altres que són atemporals i es poden fer en qualsevol moment de l'any. Entre aquestes, una de les més habituals és en la que suplanten una entitat bancària. En aquest sentit, ara se n'ha posat una de moda, segons han alertat els Mossos d'Esquadra, que amenaça els clients del BBVA.

T'amenacen de bloquejar-te l'app del BBVA si no els dones la informació

En aquesta nova estafa, els ciberdelinqüents envien un correu, fent-se passar pel BBVA, alertant el client que li han bloquejat el compte perquè no disposen de totes les seves dades personals. "L'informem que, en compliment de la normativa vigent, les entitats financeres estem obligades a mantenir actualitzada la informació sobre la naturalesa de l'activitat professional o comercial dels nostres clients", comencen dient. "Per a poder brindar-li el millor servei, i en compliment de la normativa vigent, és necessari que ens actualitzi aquesta informació (només li portarà dos minuts)", demanen, amenaçant que "en cas de no disposar d'aquesta informació actualitzada, ens veurem obligats a limitar el seu accés a Línia Oberta".

La realitat, però, és que ni aquesta informació és necessària ni et bloquejaran l'accés a l'app del BBVA. De fet, mai et demanarien aquestes dades per Correu. Es tracta d'una de les moltes estafes que ens arriben al correu. Per això, des dels Mossos recomanen no fer-li cas i esborrar-lo de manera immediata. En cas de rebre un missatge d'aquestes característiques, sempre s'ha de consultar a l'entitat bancària de manera presencial o al telèfon que figura a la seva pàgina web oficial. En aquest sentit, no s'ha de fer cas tampoc al telèfon que hi pot figurar al correu, ja que moltes vegades és el dels mateixos estafadors perquè, en cas de trucar-hi, la víctima no s'adoni de l'estafa.