Kristian Pielhoff, una de les cares més conegudes de la televisió del nostre país per la seva aparició a Bricomanía, ja no dona briconsejos en antena. Un programa que va durar 26 anys d'emissió era esborrat finalment de la graella de Nova, l'últim canal en el qual es va fer, el passat desembre de 2020.

El final de 'Bricomanía'

Un any després del seu tancament, el presentador que va dedicar la seva vida a donar consells a milions de bricomaníacos -les audiències van arribar als dos milions- per millorar la seva casa i el seu jardí, parla clar sobre el que va passar.

En una entrevista per a Onda Cero, Pielhoff assegurava que les idees no cessaven i sempre hi havia una cosa nova per aprendre: "Això és com la fotografia, pots fer la mateixa foto d'un element i que totes les fotos siguin diferents. En bricolatge tindríem com per a uns altres 26 anys tranquil·lament perquè idees, ganes i il·lusió, sempre hi ha".

Kristian Pielhoff al primer capítol de Bricomania / Arxiu|Arxivament

Kristian Pielhoff al primer capítol de 'Bricomania' / Arxiu

En la mateixa conversa, el presentador assegurava que no ens hem de rendir davant de les eines, ja que "hi ha negats de naixement en tots els gremis, però amb entrenament, es pot deixar de ser-ho".

I és que en un país on tothom pot fer nyaps i estem acostumats als recursos dels nostres familiars per solucionar els problemes a casa, el bricolatge va arribar alhora que les grans marques i les urbanitzacions en creixement.

El coronavirus el treu de la graella televisiva

Així ho explicava davant dels micròfons Pielhoff: "El bricolatge va néixer alhora que Bricomanía". Vam entrar minuts abans de les grans superfícies. El nostre programa portava un any en antena i va ser com un descobriment perquè era un format pla, tranquil, relaxat... D'anar aprenent coses, de comunicar... Va anar avançant i així, fins fa poc."

El final de Bricomanía, que s'emetia des del 23 de juliol de 1994, va arribar en plena crisi econòmica i sanitària a causa de la pandèmia de la covid. Al principi, es va retirar de la graella de Nova, on s'emetia actualment, de forma temporal i amb l'excusa de la pandèmia, però no va tornar mai.

Kristian Pielhoff parla clar sobre els motius reals

En ple confinament, quan moltes persones van trobar el moment de reformar i rehabilitar les seves cases, el programa de bricolatge per excel·lència no era allà.

Segons confessava el Kristian: "Vam perdre un moment a nivell d'empresa. Igual no vam ser tan espavilats com hauríem hagut de ser per estar actualitzats, per estar al dia... Vam perdre un petit tren que no vam veure a temps o ens vam dilatar en altres històries. Estem provant de fer un bricolatge més diferent, americà i diferent. Ens vam quedar una mica enrere".

Kristian Pielhoff / Arxiu|Arxivament

Kristian Pielhoff en 'Bricomania' / Arxiu

Després d'aquesta clatellada, que va relegar el programa a plataformes com YouTube, on ara l'equip de la productora Bainet, responsable de la sèrie i propietat de Karlos Arguiñano, publica cada dijous a la tarda un nou vídeo amb la mateixa cara amable i eficient dels últims gairebé 30 anys.

Un programa en emissió durant gairebé 30 anys i amb audiències milionàries

Pielhoff, que va arribar a pastar audiències de milions de persones i va ajudar a reparar milions de nyaps a les llars del país, ha estat fuetejat per aquesta nova forma de negoci, que ha provocat la seva reinvenció per no arruïnar-se, tal com va explicar en una altra entrevista.

El presentador, que va aprendre de la seva mare l'art d'arreglar-ho tot a casa, estava a més acompanyat per Iñigo Segurola, que va posar de cara a la secció de jardineria i que ara es dedica a la seva gran passió.