Al llarg de gairebé 30 anys, el programa Bricomania va reclutar un exèrcit de bricomaníacos que seguien els consells de bricolatge de Kristian Pielhoff, el presentador que va ser al capdavant de les construccions durant tota la durada del programa.
Kristian Pielhoff, etern 'Bricomanía'
Finalitzant la seva emissió el desembre de 2020, Bricomania va passar per TVE, Antena 3 i Telecinco, arribant a audiències de dos milions de persones i sent el lloc en el qual totes les marques de pintures i materials per a la construcció volien ser.
El seu presentador, que ara té 60 anys i és natural de Zarautz, Guipúscoa, encara que amb ascendència alemanya, va arribar al programa per casualitat, però ara no s'imagina la seva vida sense ser al món de la comunicació. En una entrevista amb El Español, confessava que "El món de la tele té alguna cosa que enganxa".
Final de l'emissió del programa en antena
La marca del programa també prové de Guipúzcuoa, de la mà de la productora Bainet, que pertany majoritàriament al xef Karlos Arguiñano, de qui el presentador és amic íntim.
En la mateixa entrevista, Pielhoff comentava que les seves altes taxes d'audiència els van convertir en el punt de mira de multitud d'empreses que es rifaven els llocs en el programa per aconseguir un impacte publicitari més important.
Segons el presentador, van arribar gairebé als límits de publicitat: "Ens deien: 'Hòstia, macho. Que teniu tantes marques a la tele que esteu ja arribant al límit'. Hi havia moments en què t'atabalaves. He d'ensenyar tantes coses que no tinc temps de parlar!", explica el presentador, que en realitat va estudiar per ser tècnic d'empreses turístiques.
Audiències de dos milions i marques barallant-se per sortir en pantalla
I de fet, els seus estudis encara el vinculen al món del turisme, participant en convencions d'agències de viatges i negocis similars, així com la seva passió. Menys a Austràlia, explica, ha viatjat per tots els continents i planeja continuar fent-ho després de dècades.
Després de 26 anys donant briconsejos, tanmateix, l'emissió va arribar al seu final i el conseller de bricolatge casolà més important s'ha hagut de reinventar per sobreviure fora del món televisiu.
Amb prou feines, un petit equip segueix amb el projecte Bricomania a YouTube, amb vídeos setmanals que surten cada dijous a les sis de la tarda i que duren menys de mitja hora.
Renovar-se per "tenir el cap fora de l'aigua"
Ara, en lloc de llargues elaboracions, Pielhoff protagonitza peces molt més senzilles, com a tutorials per purgar els radiadors ara que arriba el fred, canviar aixetes o arreglar cadires i fabricar tauletes i altres mobles.
"No veiem gaire la llum. Tot va a tota hòstia, tot canvia. Estem intentant donar-li la volta i a veure si algú ens dona un toc i reprenem el tema", admet al mitjà citat, on també assegura que ho fa "Per tenir el cap fora de l'aigua" en plena època de streamers i youtubers.
Mentre un dels presentadors més recordats comença a fer els seus primers passos a les xarxes socials, continuarà viatjant i vivint de forma reservada a la seva ciutat natal, al costat de la seva parella Lurdes i el seu gos Nur.
"L'altre" de Bricomanía, Iñigo Segurola, que estava a càrrec de la secció de jardineria, d'altra banda, ha donat curs a la seva passió, en la qual treballa des de fa dècades.