A pocs dies per l'arribada del Black Friday i amb el Nadal gairebé a tocar, és molta la gent que aprofita per fer compres a través d'internet. Això ho saben els estafadors, que aprofiten per fer-se passar per empreses de repartiment de paquets i enganyar a les potencials víctimes. En aquest sentit, si fa uns dies l'Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe) alertava d'una campanya en què suplantaven a Correus, ara ha denunciat que n'existeix una altra en què es fan passar per l'empresa DHL.

Estafen la gent que espera paquets fent-se passar per DHL

En aquesta nova campanya fraudulenta, els ciberdelinqüents suplanten l'empresa de paqueteria DHL per aconseguir les dades personals o bancàries de les víctimes a través del conegut mètode phishing. Els estafadors envien un missatge a través d'SMS o de correu electrònic al·legant un problema en l'entrega del paquet, normalment que falta pagar la taxa de duanes, i insten a les víctimes a entrar en un enllaç que redirigeix a una pàgina web fraudulenta on intenten obtenir la informació que desitgen per, després, poder robar-los tots els diners possibles del banc.

Des d'Incibe demanen anar amb molta precaució en cas de rebre aquest missatge. Segons expliquen, en el cas del correu electrònic, és senzill adonar-se del frau, ja que està escrit amb una estructura poc habitual, amb faltes d'ortografia, sense cap imatge corporativa de l'empresa i acostuma a barrejar idiomes. A més, a l'enllaç fraudulent, també en el frau per SMS, ni tan sols hi apareix el domini de DHL. Per això, recomanen que tan bon punt algú rebi aquest missatge, l'elimini de la safata d'entrada i bloquegi el remitent. En el cas d'haver caigut en l'estafa, cal fer captures de pantalla per obtenir evidències del possible frau, comprovar els comptes bancaris i denunciar-ho a les autoritats.