Les estafes telefòniques són cada vegada més habituals. Acostumen a estar molt treballades per evitar que es puguin detectar i es poden fer de moltes maneres diferents. La més habitual és el 'smishing', on els estafadors envien un SMS fent-se passar per alguna empresa i, amb qualsevol excusa, fan clicar en un enllaç fraudulent per aconseguir les dades personals o bancàries de les víctimes. Últimament, també s'estan estenent els delinqüents que es fan passar pels fills o pels caps de la feina. Però més enllà dels missatges de text, també estan les trucades telefòniques. Si fa uns dies els Mossos alertaven de l'estafa de la trucada a la feina, ara ho han fet del frau de la trucada perduda

No s'ha de tornar una trucada perduda si no es coneix el número de telèfon

Segons ha detallat la policia catalana en una publicació a les seves xarxes socials, els estafadors fan una trucada perduda a la potencial víctima per veure si cau en l'estafa. Si l'usuari que rep aquesta trucada decideix tornar-la per saber qui era, ja ha caigut en l'estafa. En fer-ho, s'activa un sistema de tarifació addicional estranger i el cost de la trucada va a la butxaca de l’estafador. Per això, des dels Mossos d'Esquadra recomanen no tornar mai la trucada a ningú que no tinguem guardat a la nostra agenda de contactes, si no reconeixem l'usuari o si no estàvem esperant cap trucada en concret.

Davant d'aquest tipus d'estafa, des de la policia catalana llencen tres consells bàsics per no caure en el frau. El primer advertiment és no confiar mai en els números de telèfon que surtin en privat i no puguin ser identificats. De la mateixa manera, també s'ha de desconfiar dels números que tinguin prefixos estrangers. En segon terme, no s'ha de facilitar en cap moment les dades personals i bancàries a ningú. I en tercer lloc, no accedir a cap enllaç ni contractar cap servei sense abans haver-ho corroborat amb els canals oficials de l'entitat bancària.