L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) va obligar a pagar a un parc 250.000 euros per un motiu molt senzill: obligar els seus visitants a registrar la seva empremta digital en entrar al recinte. Alguns clients, enfadats amb la mesura, van posar una reclamació a l'empresa per obligar-los a donar-los les seves dades biomètriques, i l'AEPD, que ho va considerar una falta molt greu, va multar l'entitat per un quart de milió d'euros, ja que és ilegal forçar els clients a donar aquesta informació que, si es filtra, els pot arribar a comportar molts problemes.
Es tracta de l'empresa que gestiona Loro Parque i Siam Park, un zoo i un parc aquàtic respectivament, que, per entrar als seus recintes, obliguen els clients a escanejar la seva empremta. Els denunciants es van queixar que enlloc no informa d'això quan es compren les entrades. Des dels llocs els deien que era per comprovar que fos la mateixa persona qui entrava als dos llocs, que si no escanejaven el dit no podien entrar, i si no els agradava aquesta mesura podien demanar una devolució, però si s'havien comprat els tiquets més de quinze dies abans, no es tenia opció a una devolució. Els afectats van decidir posar una reclamació i, de forma totalment inesperada per l'empresa, l'AEPD ha decidit que tenen raó, que no es pot obligar a cedir aquesta mena d'informació pels riscos que comporta i que hauran de pagar 250.000 euros com a sanció.
Queixes de l'empresa
Segons l'AEPD, entre l'entrada QR i les empremtes, es podia identificar perfectament els clients, cosa que implicava un risc per a la seguretat dels usuaris, motiu pel qual se'ls ha multat. El grup Loro Parque S.A. es queixava, dient que aquesta mesura serveix simplement per comprovar que sigui la mateixa persona qui entra als dos recintes sense necessitat de revisar qui va comprar les entrades o demanar el DNI, agilitzant el procés d'admissió.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!