A les ja conegudes estafes del "fill amb problemes" i el "fals revisor del gas", s'hi suma ara la de la "falsa herència". Els Mossos d'Esquadra han alertat a la ciutadania d'aquest nou i enginyós mètode que han desenvolupat els ciberdelinqüents i que consisteix a fer creure a la víctima que té dret a percebre una suculenta herència només per compartir cognom amb una persona -o, fins i tot, amb una família sencera- que ha mort i no li consten parents directes. Si piquem l'ham, en comptes d'engrossir el nostre compte bancari, estarem donant accés a les nostres dades a uns lladres que, amb molta probabilitat, ens el buidaran. 

"Ningú regala els seus diners" 

La policia catalana ha compartit al seu compte d'X el tipus de missatge que ens poden fer arribar els delinqüents per intentar fer-nos caure en l'engany, acompanyat d'una clara advertència: "Vigila amb l'estafa de la falsa herència amb qualsevol excusa, ningú regala els seus diners". Al correu electrònic -mitjà preferit dels lladres, juntament amb els SMS- una suposada banquera ens explica, en anglès, la tràgica història d'una família nord-americana que va morir en un accident de cotxe fa uns anys. Durant aquest temps, han estat buscant parents directes que poguessin heretar la fortuna de 5,2 milions de dòlars que els difunts han deixat enrere, sense èxit. Per evitar que els diners siguin confiscats per les autoritats, es posen en contacte amb nosaltres "atès que compartim cognom" la qual cosa, en teoria, ens dona el dret a percebre'ls. 

El tipus de mail que poden rebre les víctimes de l'estafa de la falsa herència / CME. 

Perquè estiguem tranquils, al mateix mail ens asseguren que tota la paperassa ja està gestionada i aprovada per mitjans oficials, i l'única cosa que hem de fer és posar-nos en contacte amb ella per WhatsApp per parlar sobre els passos que haurem de seguir a partir d'aquí. Per donar una sensació d'urgència, asseguren que, si no reclamem els diners en els propers deu dies, perdrem l'oportunitat per a percebre'ls. La presió, en aquests casos, acostuma a funcionar molt bé i fa que les víctimes prenguin decisions precipitades. 

Desgraciadament, si fem tot aquest procés, acabarem donant dades claus als delinqüents que poden fer servir per treure diners dels nostres comptes bancaris o per vendre-les a tercer per cometre altres actes delictius fent-se passar per nosaltres. 

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!