Els estafadors són persones molt innovadores que sempre busquen nous mètodes per enganyar les seves víctimes, però, a vegades, tornen a utilitzar les tàctiques típiques, ja que els continuen donant un bon resultat. Ara, Bonpreu, la cadena de supermercats catalana, avisa els seus clients que pateix una suplantació d'identitat. Ciberdelinqüents s'estan fent passar per l'empresa per aconseguir les dades i els diners dels seus compradors, embrutant el nom del negoci i buidant les butxaques d'aquells que cauen al parany.
L'estafa es fa passar per BonpreuEsclat Energia i intenta contactar amb les víctimes per dues vies diferents, trucades telefòniques i SMS, dos mitjans habituals en aquesta mena d'enganys. Per trucada, els ciberdelinqüents diuen que truquen en nom de l'empresa i ofereixen regularitzar el preu de l'electricitat o actualitzar dades personals; mentre que quan contacten per SMS la tècnica és diferent. En aquest segon cas, envien enllaços fraudulents que, en teoria, serveixen per descarregar arxius importants o per poder accedir a documents relacionats amb la tarifa i firmar-los, però es tracta tan sols d'un parany que t'instal·larà un virus al telèfon o a l'ordinador i et robarà les dades personals sense que ho sàpigues.
Bonpreu demana precaució
Davant d'aquesta situació, Bonpreu recomana no donar mai dades bancàries ni de cap altra mena per trucada telefònica o per internet, ja que, segons afirmen, ells mai te les demanaran d'aquesta manera. També demanen prudència abans d'entrar a qualsevol enllaç, i recorden que s'ha d'anar amb compte i fixar-se bé abans de fer clic, perquè sovint hi ha senyals que indiquen que es tracta d'una estafa, com faltes d'ortografia o problemes al disseny. De la mateixa manera, tampoc ens hem de descarregar cap arxiu si no saben d'on prové o que s'amaga en aquell document.
🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.