Hi ha moltes companyies telefòniques que s'han de barallar per aconseguir nous clients, i per tal de captar-los, una de les tècniques més comunes és reglar-los un mòbil nou a canvi de passar-se a la seva empresa. Aquestes ofertes poden ser molt atractives, sobretot si el telèfon que tenim ja no funciona massa bé o és antic, però a vegades, com és el cas de la Montserrat, pot ser que ens estiguin enganyant i acabem pagant un mòbil nou que mai podrem gaudir.

Durant l'agost, la Montserrat va rebre una trucada d'un home que es va fer passar per un operador de Jazztel, cosa que no la va sorprendre, ja que havia rebut trucades de l'empresa anteriorment. En aquesta ocasió, l'estafador li va oferir la possibilitat d'aconseguir un mòbil de gamma alta nou sense cap mena de cost per la seva fidelitat a la companyia telefònica, la va deixar triar entre un Samsung S25 i un iPhone 16 Pro Max i ella va triar el primer. El fals operari va indicar-li pas per pas com havia de demanar el telèfon, i la víctima va fer-li cas, fins i tot al moment de pagar, quan ella va dir-li que sortia un preu i ell li va assegurar que no s'havia de preocupar que al final veuria com era gratis. Després de pagar, li va arribar un SMS des del contacte de Jazztel, segons la Montserrat, afirmant haver demanat el mòbil sense cost. 

Canvi de mòbil

Aquella mateixa tarda va rebre un missatge de WhatsApp que l'avisava que l'endemà podria recollir el seu nou telèfon, i així va ser, l'endemà va anar al local del servei de missatgeria Nacex, a Vic i va recollir el seu telèfon. Arribats a aquest punt, normalment, els estafadors fan creure a la víctima que el telèfon és defectuós i van a casa seva a recollir-lo per canviar-lo per un altre, donant-los un fals rebut i desapareixent del lloc dels fets amb un mòbil nou, pagat, i sense intenció de tornar-hi mai més. En el cas de la Montserrat, però, va ser encara més fàcil, perquè en veure el mòbil va contactar als estafadors i els va demanar si el podia canviar per l'iPhone. Sense posar-li cap problema li van dir que sí, van recollir el mòbil i mai més va saber d'ells.

Quan la víctima va contactar amb Nacex perquè no arribava el mòbil nou, li van dir que no era el primer cop que passava, que l'havien enganyat i que no hi havia cap mòbil nou. Després, parlant amb Jazztel, la persona que la va atendre va dir-li que sabia de què li parlava, però que ells no oferien aquella oferta sinó que havia estat víctima d'una estafa. Per aquest motiu, segons avança La Vanguardia, la dona va voler fer públic el seu cas, ja que li feia l'efecte que "sembla que tot el món ho sàpiga, ho sap Jazztel, ho sap Nacex, però ningú t'avisa". Afortunadament, la història acaba amb un regust dolç, ja que, des de Jazztel van decidir anul·lar-li el cost del mòbil.

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.