Fer-se passar per una empresa o un treballador sembla ser el passatemps preferit de molts estafadors. Les estafes estan cada cop més presents, i suplantar la identitat és un dels mètodes més utilitzats per aconseguir els diners i les dades personals de les seves víctimes. Recentment, s'ha produït un nou cas que afecta a Microsoft, una de les empreses més importants de tot el món. Un home gran de Vielha, a la Vall d'Aran, pensionista, va perdre els seus estalvis, gairebé 40.000 euros, per culpa de l'estafa.

La víctima va rebre una trucada un dia d'un home que es va fer passar per un tècnic de Microsoft, i li va dir que havia detectat problemes al seu ordinador, i es va oferir a solucionar-li de forma gratuïta. La víctima, un home gran, no era conscient que es tractava d'una estafa i, per por que l'ordinador estigués infectat, va acceptar l'oferta del fals tècnic i li va donar accés al seu ordinador. Un cop va tenir la porta d'entrada oberta, el lladre no va perdre temps, va accedir al compte bancari del pensionista, va fer dos préstecs bancaris a comptes seus que tenia a Bangkok i va contractar un préstec a nom de la víctima. En total, la suma arribava als 38.500 euros.

El banc paga els plats trencats

L'home va denunciar els fets i, finalment, l'Audiència de Lleida ha declarat que el banc haurà de tornar-li els diners a la víctima, ja que no es va dur a terme cap procés de verificació eficient per veure si el préstec i les transferències les estava fent l'home o no. El banc va al·legar que la culpa era del pensionista, ja que ell havia donat accés a l'estafador sense cap mena de cura, però l'Audiència es va mostrar ferma, i va defensar l'home, dient que els bancs han de tenir sistemes de seguretat que protegeixin els seus clients en aquesta mena de situacions, per la qual cosa el banc no va tenir més remei que tornar-li els diners a la víctima de l'estafa i assumir el cost del robatori.

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.