L'actriu argentina Sabrina Carballo ha denunciat públicament haver estat víctima d'una estafa a través de les xarxes socials: un servei de càtering que prometia pernils per a festes, però que mai va complir. Carballo assegura que va pagar una part del plat, però quan va arribar el moment de l'esdeveniment, no es va presentar ningú. L'actriu relata que va contractar el servei després de buscar la paraula pernils a internet i trobar una oferta que li va semblar atractiva. No va mirar els comentaris de l'Instagram del proveïdor, va fer una transferència a l'empresari i, a mesura que se n'apropava la data del bateig de la seva filla, aquest va començar a donar excuses: problemes personals, robatoris i accidents, entre altres motius per no entregar els pernils. 

El mateix dia del bateig, quan la Sabrina Carballo va intentar contactar, no la van contestar, de fet, l'actriu diu que va haver de demanar pizza a domicili perquè no tenia menjar. Més enllà del que va pagar, el que més va fer mal a la Sabrina és que en un dia tan important per la seva família, ella es va quedar desemparada. 

No ha recuperat els diners 

Sabrina Carballo, de 43 anys, afirma que l'estafador fins i tot li va enviar un àudio dient que "li van robar la furgoneta amb la mercaderia, fins i tot l'encàrrec" i que aquest va prometre retornar-li els diners. L'actriu, però, que esperar un temps prudencial abans de denunciar els fets, no ha recuperat ni l'encàrrec ni els diners.

Segons han explicat altres víctimes, el fals empresari de pernils actuava sempre amb el mateix modus operandi. Publicava ofertes molt temptadores a Instagram i Facebook, amb fotografies de productes de qualitat i descomptes especials per a esdeveniments familiars. Després, demanava una transferència anticipada per "assegurar la reserva" i mantenia el contacte per missatges privats, on guanyava la confiança de les víctimes amb un tracte cordial i aparentment professional. 

Quan arribava la data de l'esdeveniment, començaven les excuses: avaries, accidents o robatoris ficticis per justificar el retard. Finalment, bloquejava els clients i desapareixia del mapa, deixant-los sense menjar i sense diners. 

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.