L'arribada de l'estiu sovint implica també l'arribada de les vacances, però no sempre és així, especialment pels delinqüents. Les autoritats avisen que està triomfant una nova estafa que es fa passar per Vodafone per enganyar els seus clients i robar-los dades personals i diners fingint que les seves línies quedaran fora de servei si no segueixen els passos que els indica el missatge, que, com sempre, no tenen cap validesa real, sinó que busquen fer-nos caure a la trampa.
Aquesta nova estafa s'aprofita de la imatge i el nom de Vodafone, una de les empreses de telefonia més grans d'Espanya, per enganyar als usuaris de les seves línies i deixar-los sense diners. A través d'un SMS, els lladres es fan passar per treballadors i avisen les víctimes que, si no renoven la seva informació, se'ls tallarà la línia i no tindran més dades, deixant el telèfon pràcticament inutilitzat. Per evitar que això passi, el missatge inclou un enllaç que, segons diu, ens portarà al web on hem d'introduir les dades per mantenir actiu el servei, però això no és cert. Aquest enllaç és fraudulent, i les dades no arribaran a Vodafone, sinó a les mans dels ciberdelinqüents, que les utilitzaran per suplantar-nos la identitat i deixar-nos sense diners.
Vodafone avisa que aquesta mena de missatges són estafes
Des de l'operadora han volgut recordar que una empresa oficial mai demanaria aquesta mena d'informació confidencial per trucada telefònica o per SMS, i que si ens arriben missatges similars hem de desconfiar i contactar amb el nostre servei proveïdor per assegurar-nos que sigui real. També és important comprovar l'enllaç que ens envien i veure bé que hi posa, per verificar si realment ens porta a la pàgina web que ens vol fer creure o si, en canvi, ens trasllada a un portal web que no tingui res a veure amb l'empresa o la persona que diu representar.
🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.