Augmenta el nombre d'afectades per les suposades estafes de les clíniques franquiciades Dorsia de Badalona i Manresa. Arran de la notícia avançada per ElCaso.cat sobre les víctimes d'aquests centres, s'han anat coneixent cada vegada més casos a totes dues poblacions. Moltes ja han denunciat a nivell particular davant els Mossos d'Esquadra i d'altres ho faran aviat, mentre que les més de 40 perjudicades continuen preparant una demanda col·lectiva. Tal com va explicar la Carla a aquest mitjà, el seu cas se circumscrivia al contracte d'un increment de pit i una liposucció d'axil·les per valor de 8.300 euros, operació que no van arribar a fer-li, tot i haver-la pagat i haver estat dos mesos d'espera. Però també s'han donat situacions en què els van dur a terme la cirurgia, els van causar problemes de salut i d'altres en què els van cobrar fins a dues vegades. Clínicas Dorsia ha contestat a aquest mitjà assegurant que els centres esmentats no pertanyen actualment a la companyia i que es farà càrrec dels pacients afectats.

Dolors, vòmits i sense atenció mèdica després d'una operació

L'Estefanía relata a ElCaso.cat que al mes d'octubre va anar al Dorsia de Badalona perquè l'informessin sobre una pilota gàstrica. "Els vaig dir que aportaria 1.000 euros d'entrada i que finançaria la resta". Explica, a més a més, que el crèdit ascendia a uns 5.000 euros, la qual cosa feia un total de 6.000 euros. Però d'ençà de llavors, després de diverses "pegues" per col·locar-li la pilota i després d'anul·lar-li unes quantes cites, l'hi van introduir el 29 de novembre. "Tres setmanes més tard, la meva nutricionista m'envia un WhatsApp on em diu que per diferències amb l'empresa deixa de ser-ho, i la setmana següent, la meva psicòloga fa el mateix", explica. L'Estefania va posar-se en contacte amb la clínica, però va acabar sense l'atenció mèdica que havia contractat, malgrat que van assegurar-li que "la firma Dorsia et recolza".

L'operació, segons explica, no es va dur a terme correctament o, si més no, va resultar que ella formava part del 2% de persones a qui el cos rebutja la pilota gàstrica. Va acabar a urgències i trucant a Dorsia de Badalona perquè "els vòmits i els dolors no paraven". Va arribar a perdre 15 quilos en menys d'un mes. Va insistir i va aconseguir que li donessin cita per al 27 de desembre, que després li van canviar pel 28. "A la clínica només hi havia la recepcionista i una infermera, i em va dir que no em podia mirar així, només em va pesar", remarca l'Estefanía. Avui continua amb la pilota al cos, amb dolors i amb por que la cosa vagi a més i pugui provocar-li danys més greus. Li ha calgut agafar la baixa i encara li queden gairebé 5.000 euros de deute. No obté resposta i des de la central de València ja li han dit que es posaran en contacte amb ella, tot i que encara no ho han fet.

El cas de la Míriam també és molt semblant, tot i que no va arribar a tenir dolor. Li van implantar la pilota gàstrica al juny i la van citar per treure-l'hi. De fet, l'hi haurien d'haver extret al novembre. Però ja és gener i encara la du col·locada. Durant el procés, hi va haver diferents problemes amb el pagament —de 3.000 euros—, l'operació, les visites i el tractament. "Em van dir que havia de pagar 600 euros més per tenir la psicòloga, quan hi estava inclosa, i jo els vaig dir que no pensava pagar de més quan al contracte estava clar", assegura. Finalment, va posar una reclamació, a la qual ha tingut accés aquest mitjà, i la resposta va ser una oferta de procediment mèdic gratuït. No va acceptar abonar l'import esmentat, i a la fi no ha rebut ni l'atenció ni el tractament estipulats.

"Al contracte hi posava que la promoció era abans de l'últim dia del mes, com a màxim, per pagar l'import de la cirurgia", explica l'afectada també del Dorsia de Badalona. Va fer una transferència, de la qual en guarda el rebut, de manera que haver d'abonar 600 euros més no la va convèncer, malgrat l'oferta d'un tractament gratuït "per les molèsties". Però el contracte que li van donar no està signat, tot i que s'hi estipulen diferents clàusules que la clínica badalonina hauria infringit. El centre roman tancat després de les vacances de Nadal, amb un petit cartell a una de les vidrieres laterals, no contesten i tampoc no s'hi ha pogut posar en contacte presencialment. Fa més de dos mesos que li haurien d'haver retirat la pilota gàstrica.

L'operació no va sortir bé i no els van deixar endur el contracte

Però a la clínica Dorsia de Manresa també s'hi han produït casos semblants. La Roser explica a aquest mitjà que la van operar fa un any, però que no va obtenir els resultats que esperava. "Per no haver-me de tornar els diners, em van acabar operant", assegura. Tot i que alguna cosa no havia acabat de sortir bé, i al cap d'uns sis mesos va tornar al centre mèdic perquè, en principi, tot estava "en garantia". Al final, tot plegat li va sortir per 9.000 euros, en gran part finançats, i continua pagant el deute cada mes.

En qualsevol cas, va anar a la clínica de Manresa per fer-se la revisió que pertocava al cap d'un any de la cirurgia, però es va trobar que no tenia ni metge i que el centre d'estètica ja no li cobria aquesta atenció. "El mòbil fix diu que no existeix i han traslladat la seu" a la capital del Bages, recalca l'afectada per aquesta operació, de la qual només li van ensenyar el contracte, però "no deixen que te l'enduguis". Tot i això, assegura que estan incomplint les condicions que va signar quan va finançar el seu tractament, a més del deute que no pot deixar de pagar per una intervenció de 9.000 euros.

Doble estafa: gairebé 8.000 euros cobrats dues vegades

Entre els cinc casos seleccionats per ElCaso.cat, després de la publicació de la notícia de les denúncies el dia de Reis, amb el testimoni de la Carla, i entre les diferents persones que s'han posat en contacte amb aquest mitjà, es podria destacar el de la Madalena, al Dorsia de Badalona. "Em van finançar l'import total de 3.595 euros, que jo el signava, però mirava els interessos, que pujaven gairebé a 900 euros. El vaig anul·lar per estalviar-me'ls, i ho vaig pagar tot de cop", relata l'afectada, que se sent estafada perquè, en efectuar el primer pagament, el banc li va començar a cobrar la quantitat que li havien concedit de crèdit. És a dir, va haver de pagar el doble per una pilota gàstrica que, a més a més, mai no van arribar a implantar-li.

"Tinc el rebut del pagament que vaig fer al moment, i he retornat dos rebuts del banc del finançament, però m'han dit que si no pago em posaran a la llista de morosos", exclama la perjudicada, mentre que des de l'entitat bancària li recorden que és Dorsia qui ha de donar de baixa aquests cobraments. En total, són gairebé 8.000 euros el que li ha costat una cirurgia que mai no li han dut a terme a la clínica de Badalona on va pagar per primera vegada fa més de dos mesos. El centre està tancat i els telèfons sonen sense que ningú els contesti.

Resposta de Dorsia

Aquest mitjà ha mirat de posar-se en contacte amb les clíniques de Badalona i Manresa sense obtenir resposta, i fins i tot en un dels casos el número no està assignat a cap persona. Des de la seu de Dorsia, que té dues centrals, una a València i l'altra a Pozuelo de Alarcón (Madrid), han explicat a ElCaso.cat que es va desvincular dels dos centres "atorgant un termini de gràcia per donar servei als pacients". A més, l'empresa ha explicat que les clíniques van deixar de pertànyer a la cadena per "incompliment greu de les obligacions contractuals, tant amb els franquiciadors, proveïdors, administracions públiques i altres".

Dorsia assegura que el 15 de novembre, al centre de Manresa, i el 27, al de Badalona, ​​se li va donar un "termini de gràcia" als franquiciats de "més d'un mes" perquè finalitzessin els tractaments pendents i no deixar" pacients desatesos", cosa que no s'ha complert. L'empresa ha remarcat que "per solidaritat", atès que segons expliquen ja no pertanyen aquestes clíniques a la companyia, "es compromet a atendre" les afectades "a les diferents Clíniques Dorsia de la zona".

Com denunciar? Més de 40 afectades preparen una demanda col·lectiva

Les persones afectades per les empreses de Badalona i Manresa s'estan organitzant i ja superen la quarantena. Moltes d'elles han anat a la policia, mentre que d'altres s'esperen a la demanda col·lectiva que estan preparant contra les dues clíniques franquiciades de Dorsia. Per posar-s'hi en contacte i rebre'n més informació, poden escriure a l'adreça de correu electrònic següent: afectadosdorsia1@gmail.com