Més d'una desena de persones han denunciat -o ho faran la propera setmana- a les clíniques Dorsia de Badalona i Manresa per deixar-los amb el tractament a mitges i/o no tornar-los els diners. Així ho asseguren alguns dels afectats a ElCaso.cat, com és el cas de la Carla que relata que havia contractat un augment de pit i liposucció d'axil·les per valor de 8.300 euros i li van acabar cancel·lant l'operació després de dos mesos. Els afectats s'estan organitzant a través de WhatsApp per portar les seves demandes de forma col·lectiva davant dels tribunals i estimen que el deute contret supera els 50.000 euros, en total.

El cas de la Carla, assegura, no és aïllat, ja que ha trobat altres clients que també s'han vist afectats com ella i per quantitats superiors a les que va abonar. Però abans de fer pública aquesta denúncia, que interposarà davant de la policia dilluns vinent, tal com ha explicat a ElCaso.cat, va estar obtenint dades i aquest 3 de gener va anar a la clínica de Dorsia a Badalona, per última vegada, després de diversos mesos esperant una resposta ferma i es va trobar amb què l'establiment aquesta tancat i amb el cartell de "vacances".

Abans d'això, no obstant, "ens van dir que els havia caigut el sistema, però que havíem de fer el finançament ja perquè sinó s'acabava la promoció", assevera a aquest mitjà l'afectada. Però després de dir-li que no arribaven les pròtesis i marejar-la "sense respondre al telèfon ni al WhatsApp" va decidir apropar-se i preguntar presencialment. En arribar, va veure que "només hi havia una recepcionista i estava com deserta l'oficina". Allà la van citar amb la directora de Dorsia Badalona, que també ho és de la clínica de Manresa, segons la seva versió, i remarca que la "va plantar dues vegades". Així es continuava ajornant l'operació des de setembre, amb múltiples cites posposades i que finalment van culminar amb la suspensió del tractament, encara que sense la devolució dels diners.

Clíniques franquiciades i sense resposta als afectats

A partir d'allà, tot va ser un cúmul de traves per sol·licitar la baixa del centre mèdic. I, a hora d'ara, encara continua esperant tant l'operació com la devolució de l'import que va pagar d'avançada, uns 8.300 euros. "Aquesta és una altra, no és Dorsia, és una franquícia i no es fa responsable l'empresa perquè no és l'empresa pròpiament dita", remarca la Carla. A més, entre les ressenyes de Google es troben alguns dels afectats i la clínica respon d'igual manera a tots amb un text idèntic i sense modificar ni tan sols una coma. "Volem denunciar entre els afectats perquè algú es faci responsable, perquè jo per exemple són 8.000 euros que he d'estar pagant cinc anys", relata.

"Per culpa d'això, ara estic de baixa laboral per ansietat, des de novembre, perquè em van canviar tantes vegades la data i em van marejar tant que vaig tenir problemes amb la feina", explica l'afectada que ja ha creat un grup de WhatsApp entre les 14 persones que també han tingut, suposadament, un problema similar amb aquestes franquícies de Dorsia a Badalona i Manresa. Ara s'estan organitzant per poder dur a terme la denúncia col·lectiva mentre les clíniques mantenen el cartell de "vacances" i romanen tancades durant els últims dies de la temporada nadalenca.

Preparen una denúncia col·lectiva

El grup de WhatsApp compta, a data d'aquest dissabte, dia de Reis, amb un total de 14 persones afectades per aquesta suposada estafa de les clíniques de Badalona i Manresa. Molts d'ells han perdut els diners que van aportar d'avançada, d'altres continuen pagant el finançament i als que han arribat a operar denuncien "mala praxi" per les seqüeles que els ha deixat la intervenció. "Una d'elles la van arribar a operar i li van deixar malament el pit, i a una altra li van posar una pilota gàstrica i encara no se l'han tret", remarca la Carla. El que ara volen és que es faci algú càrrec, per part de Dorsia Badalona i Manresa. És, per això, que a més de les denúncies presentades davant de la policia esperen molt aviat fer arribar per la via judicial una demanda col·lectiva contra els titulars d'aquests establiments d'estètica perquè algú "es faci responsable".

Com denunciar? Més de 40 afectades preparen una demanda col·lectiva

Les persones afectades per les empreses de Badalona i Manresa s'estan organitzant i ja superen la quarantena. Moltes d'elles han anat a la policia, mentre que d'altres s'esperen a la demanda col·lectiva que estan preparant contra les dues clíniques franquiciades de Dorsia. Per posar-s'hi en contacte i rebre'n més informació, poden escriure a l'adreça de correu electrònic següent: afectadosdorsia1@gmail.com