Els serveis de paqueteria són una de les principals disfresses que utilitzen els estafadors per aconseguir les dades personals i bancàries de les seves víctimes. És molt habitual rebre un missatge SMS en què es fan passar per Correus amb l'excusa que cal abonar la taxa de duanes o que hi ha una dada malament al paquet que ens han d'entregar. Però més enllà de l'empresa pública, Amazon també és una de les més suplantades. En aquest sentit, la Guàrdia Civil ha alertat que s'han detectat en els últims dies un increment d'estafes fent-se passar per la multinacional americana.
Falsos sortejos i confirmació de comandes inexistents
Segons han explicat des del cos armat, els estafadors poden fer servir dues modalitats diferents, sigui un sorteig o la confirmació d'una comanda inexistent. La més utilitzada és la primera, detectada sobretot a Navarra, en què les víctimes reben un missatge notificant-los que han estat les guanyadores d'un concurs. No obstant això, els diuen que si volen guanyar el premi han de donar la seva informació personal i fer un pagament per cobrir les despeses d'enviament i gestió. Un cop les víctimes faciliten les dades bancàries, se'ls fan els màxims càrrecs possibles als comptes corrents per tal de quedar-se amb tots els seus diners abans que s'adonin del frau.
A hores d'ara, tal com apunta la Guàrdia Civil, la gran majoria de persones que han denunciat aquestes estafes no han caigut en el frau i han estat prudents comprovant i verificant amb els mitjans oficials que aquells sortejos fossin reals abans de facilitar qualsevol dada o fer qualsevol enviament de diners. Des del cos armat recorden que empreses com Amazon o Correus, entitats bancàries, companyies elèctriques o empreses telefòniques mai demanen aquesta mena d'informació personal a través d'un missatge SMS o de WhatsApp, una trucada telefònica o un correu electrònic.