Rafael Amargo passa els primers dies a presó després que l'Audiència de Madrid ordenés el seu ingrés per risc de fuga i per trencament reiterat de l'obligació de firmar cada 15 dies a l'òrgan judicial fins al judici. I no tot han estat flors i violes, segons ha explicat Informalia, l'entorn proper a l'advocat del bailaor, Jaime Caballero, assegura que l'artista ha patit un veritable malson entre reixes amb dues nits terribles, atès que ha tingut "una situació de crisi" i d'"angoixa". Cal recordar que Amargo va ser detingut per la Policia Nacional pels fets de l'1 de desembre de 2020 i va quedar en llibertat provisional, continuant amb les seves accions.
Així va acabar a presó Rafael Amargo
Però Amargo va tornar a ser arrestat pels agents de la Policia Nacional a Alacant el passat 16 de març de 2022, acusat de seguir traficant amb drogues i d'atemptat contra els agents que van anar a detenir-lo. Després va quedar en llibertat amb la condició de firmar en seu judicial cada 15 dies fins que es celebrés el judici que hi ha previst el proper mes d'abril per aquests fets, on utilitzava casa seva com un narcopis i hi havia fins i tot drogoaddictes adormits al replà de l'edifici i, alguns toxicòmans, van reconèixer que compraven metamfetamina i mefedrona a "Rafa el del teatre".

En qualsevol cas, el bailaor va deixar de signar als jutjats i, en comunicar-li que havia de donar una justificació per aquest fets, va assegurar que no anava per una patologia mèdica: "Una fòbia a la premsa". Segons l'auto de l'Audiència Provincial de Madrid recollit per EFE, Amargo va assegurar que aquesta "fòbia" anava sumada al "maltractament" que va patir d'una funcionaria judicial. El passat 23 d'octubre va convocar-se una vista per valorar les mesures cautelars, a la qual la Fiscalia va demanar l'ingrés a presó per evitar la fugida d'un acusat que s'enfronta a una pena de nou anys de presó i que "ha incomplit sistemàticament l'obligació de trobar-se a disposició del tribunal".
Darreres declaracions de Rafael Amargo
Abans d'entrar a presó, l'artista va ser sotmès a un examen mèdic i psicològic per avaluar el seu estat mental per poder saber si hi havia risc de suïcidi o autolesió. El va passar i va ser traslladat al seu mòdul, on va ser informat de les regles que a partir d'ara havia de seguir. Però el primer cap de setmana va ser terrible i el lletrat, com recullen declaracions d'ell a Semana, ha afirmat que Amargo es troba bé dins de les circumstàncies. "Quan vaig veure a Rafael, vaig quedar sorprès. Li vaig preguntar com es trobava i ell va respondre que molt bé, sorprès que hi hagués gent que necessités medicació per dormir. Em va comentar que havia vist Eduardo ser portat a la farmaciola, que havia hagut de ser atès a la clínica per un atac de nervis, mentre que ell afirmava dormir tranquil·lament. L'únic que trobava a faltar era el coixí, i se'l prenia amb humor", ha asseverat Caballero al mitjà citat.