Un noi de 18 anys cobra el bitllet de loteria premiat que un jove havia guanyat i de què havia presumit en un grup de WhatsApp.
Així es perd la loteria per WhatsApp
La investigació es va iniciar després de la denúncia presentada per un jove, en la qual explicava que havia comprat un bitllet d'apostes en un conegut establiment de Los Belones, en el municipi de Cartagena, que va resultar premiat amb més de 1.200 euros, i del qual va compartir una fotografia del bitllet guanyador amb un grup d'amics, a través de l'aplicació de WhatsApp.
L'endemà va anar al local a cobrar el premi, però algú se li havia avançat.
El servei d'atenció al client de l'empresa responsable el va informar que el presumpte guanyador s'havia registrat la nit anterior en la pàgina web, utilitzant el codi que apareix imprès al bitllet guanyador, similar a un codi de barres, i havia iniciat els tràmits per cobrar-lo.
Presumeix del bitllet i li roben el premi
Des d'aquell moment, agents de la Guàrdia Civil especialitzats en investigació van iniciar una sèrie d'indagacions que van permetre seguir el rastre digital del sospitós fins a esbrinar la seva identitat.
Es tractava d'un jove de 18 anys i natural de Cieza, que no formava part del grup a què la víctima havia enviat la imatge, sinó que li havia arribat al seu mòbil després de ser reenviada diverses vegades.
Abans que es produís el pagament, el cos militaritzat va aconseguir que l'empresa d'apostes paralitzés la transferència econòmica, mentre es continuaven les gestions per localitzar el sospitós, que va ser identificat poc després i investigat com a presumpte autor de delicte d'estafa.
Cobra la loteria d'una foto que li van reenviar
El jove, de nacionalitat espanyola, ha estat posat a disposició del jutjat d'Instrucció de Cartagena.
Aquest cas ha estat utilitzat per la Guàrdia Civil com a advertència sobre els riscos de difondre inconscientment informació a través d'aplicacions de missatgeria instantània.
Recomanen que abans d'enviar de fotografies o missatges de text a través d'aplicacions de missatgeria instantània, l'usuari conegui l'abast d'una difusió massiva, ja que una vegada que és posat en circulació a través de grups de contactes, es perd el control sobre les múltiples redifusions que puguin fer-se dels missatges, fotos o vídeos, qui els rep i quin ús es dona als arxius enviats.