El túnel del Coll de Lilla, després de 30 anys d'espera, va obrir fa poc menys d'un mes i els ral·lis no han trigat a arribar. La infraestructura, que va ser inaugurada per Ministeri de Transports sense la connexió amb l'AP-2 a Montblanc, tenia una gran complexitat per a connectar l'Alt Camp i la Conca de Barberà, sota la Serralada del Miramar, i seria la via perfecta per apropar Lleida i Tarragona. La retallada de temps de viatge entre una comarca i l'altra, no obstant això, no ha provocat precisament un alentiment de la conducció, sinó tot el contrari. Durant els primers dies, els Mossos d'Esquadra han enxampat dos vehicles circulant a uns 200 quilòmetres per hora.

L'autovia de Tarragona a Montblanc, coneguda anteriorment com de la Costa Daurada, l'A-27, és l'epicentre d'aquestes infraccions, al tram Valls Nord-Lilla, abans de creuar pel famós túnel inaugurat a finals d'octubre. Amb pocs dies de diferència, les càmeres de control de velocitat de la policia catalana han captado a dos cotxes de la marca sud-coreana Hyundai circulant per aquesta carretera a 194 i 200 quilòmetres per hora. Velocitats molt superiors al màxim permès a la via, segons la part a la qual es faci referència, de 100 quilòmetres per hora.

Inauguració del túnel del Coll de Lilla

Un nou tram de l'autovia A-27 va inaugurar-se el 23 d'octubre després de 30 anys d'espera i 15 des de la primera licitació de l'obra l'any 2008. La circulació va quedar oberta amb cinc quilòmetres més, entre Valls (Alt Camp) i Montblanc (Conca de Barberà), tot que el túnel del Coll de Lilla només suposa 1.467 metres de longitud sota la Serralada del Miramar a aquesta ampliació. La inversió va superar els 157 milions d'euros, és a dir, a 31 milions el quilòmetre de carretera. Aquests beneficis directes, però, comporten una reducció de 15 minuts de viatge entre el Camp de Tarragona i Lleida o l'Aragó. Un descens considerable a la ruta en cotxe que, alguns, com els dos enxampats aquesta setmana a 194 i 200 quilòmetres per hora, han intentat escurçar encara més.