El programa Bricomania acabava la seva emissió després de 26 anys l'any passat i el seu presentador, el mític Kristian Pielhoff, intentava reinventar-se i adaptar-se als nous formats d'èxit. Tanmateix, sembla que les bones notícies no arriben i l'activitat del programa ha caigut en picat, forçant l'icònic mestre del bricolatge a centrar-se en altres sectors i buscar-se altres feines. Ja ho confessava ell mateix en una entrevista el novembre, on assegurava que intentaven seguir amb el programa en YouTube per "tenir el cap fora de l'aigua".

Kristian Pielhoff, d'audiències milionàries al final de 'Bricomania'

Malgrat els intents del programa de bricolatge més conegut, sembla que el seu èxit ja és cosa del passat, tal com mostren les xifres. Amb una mitjana de 10.000 reproduccions en cada un dels nous capítols de Bricomania, que ara es fan en YouTube i que presenta un Kristian Pielhoff de 60 anys sense el seu mític pitet ni el plató proporcionat per la productora Bainet, que va ser sempre a càrrec de la sèrie i que és propietat del xef Karlos Arguiñano, amic íntim del presentador.

Kristian Pielhoff en l'actualitat / Arxiu|Arxivament

Kristian Pielhoff en l'actualitat / Arxiu

Tanmateix, les alertes comencen a saltar de nou, ja que els últims vídeos comencen a ser remissions de capítols antics del programa i el Pielhoff actual ja no surt en ells. L'escassa activitat la compensen amb les xarxes socials, com el perfil de Twitter, en el qual publiquen diàriament tuits amb enllaços que porten a curts articles firmats sota el pseudònim Bricomania i que inclouen trucs i instruccions per reformar coses a casa, encara que sense vídeos ni detalls.

Llibres regalats, vídeos sense seguidors i articles amb trucs

Un altre dels factors que sorprèn és la liquidació dels llibres del programa, amb foto del Kristian a la portada i tot. I és que els títols Superbricomania i Reforma, arregla y decora tú mismo, oficials del programa i que en el seu llançament costaven al voltant de 30 euros per exemplar, ja poden trobar-se en algunes pàgines web en lots que inclouen els dos llibres per 25 euros, bàsicament un 2 per 1.

Encara que no ha tornat a declarar públicament, Kristian Pielhoff no està passant pel seu millor moment referent a la seva fama televisiva. Ha passat de l'èxit, amb audiències milionàries, a gairebé l'anonimat. La desorbitada quantitat d'espectadors que mirava el seu programa i escoltava els seus briconsejos, els va posar en el punt de mira de les marques de pintura i altres materials, que es barallaven per sortir en el programa i aconseguir així un impacte publicitari més gran.

Kristian Pielhoff al primer capítol de Bricomania / Arxiu|Arxivament

Kristian Pielhoff al primer capítol de Bricomania / Arxiu

Així ho recordava el presentador en una entrevista a El Español a finals de l'any passat: "Ens deien: 'Hòstia, macho. Que teniu tantes marques a la tele que esteu ja fregant el límit'. Hi havia moments en què t'atabalaves. He d'ensenyar tantes coses que no tinc temps de parlar!".

Buscant noves feines i projectes

Sembla que ara la seva altra passió, la gestió turística, que va ser el que va estudiar, serà el seu futur. Ja fa anys que continua participant en convencions d'agències de viatges i negocis similars. Orgullós presumeix que, menys a Austràlia, ha viatjat per tots els continents i planeja continuar fent-ho després de dècades.

Perquè els vídeos que desenvolupa el petit equip que intenta perpetuar el projecte de Bricomania en YouTube cada vegada tenen menys repercussió. Ell mateix l'augurava en l'entrevista esmentada, on admetia: "No veiem gaire llum. Tot va a tota hòstia, tot canvia. Estem intentant donar-li la volta i a veure si algú ens dona un toc i reprenem el tema", ofegat en plena era de streamers i youtubers.