La major part de les vegades, es mobilitza la policia després que hagi passat alguna cosa, per tal que investiguin, resolguin el cas, detinguin als culpables i, si s'escau, retornin qualsevol objecte robat al seu propietari; però no sempre és així. En altres ocasions, els agents no fan la feina a posteriori, sinó que porten a terme dispositius de prevenció en zones problemàtiques precisament per retirar elements perillosos del carrer —tant persones com objectes— i assegurar el benestar de la resta de ciutadans. Això és exactament el que van fer ahir, dimecres 26 de novembre, a Reus, al Baix Camp.
Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Reus van col·laborar en un dispositiu conjunt que va tenir lloc cap a dos quarts de dotze del matí a la zona del barri Muralla del municipi, i que va permetre detenir un traficant i retirar tres armes dels carrers. El moment més important de l'actuació va ser la detenció del traficant, un home de 50 anys, a qui li van trobar diversos embolcalls de cocaïna, 1.800 euros fraccionats i tota mena d'estris per a fer la feina, com una balança de precisió o substàncies per barrejar amb la droga i tallar-la. Amb els indicis recollits es va poder acusar-lo de tràfic de drogues.
Retirada d'armes
Aquesta detenció, però, no va ser l'únic resultat de l'operatiu. També es van identificar dotze persones, set d'elles amb antecedents, i fins i tot una que, segons van descobrir els agents desplaçats, tenia pendent una citació judicial. De la mateixa manera, es van posar tres actes per tinença d'armes prohibides, unes armes que, segons han confirmat els Mossos d'Esquadra a ElCaso.cat, serien navalles. Tampoc es van deslliurar dels problemes un parell de locals de la zona, als quals es va sancionar amb diverses actes administratives per múltiples irregularitats.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!
