Un infart acaba amb la vida del conductor de l'accident d'autocar de Freginals (Montsià), el 20 de març del 2016. Santiago Rodríguez, xofer del vehicle al qual viatjaven diversos estudiants d'Erasmus, ha morta aquest dimecres d'una parada cardiorespiratòria, segons ha avançat Catalunya Ràdio aquest dissabte. D'aquesta manera es posa fi al procés judicial per la via penal que estava pendent de jutjar-se i del qual era l'únic acusat. Al sinistre van perdre la vida tretze alumnes d'intercanvi que tornaven de les Falles de València per l'AP-7.

L'advocat del conductor de l'autocar, Sergi Atienza, després de conèixer la defunció d'un infart de l'home, ha explicat que confia, un cop es tanca el procés per la via penal que estava pendent de jutjar-se, que es mantinguin els acords que per la via civil s'havia arribat amb les víctimes i les seves famílies. Rodríguez era l'únic acusat per la via penal i la Fiscalia li demanava quatre anys de presó. L'escrit d'acusació argumentava que el xofer del vehicle va desatendre les normes de seguretat posant-se al volant cansat i amb son de tornada de la festa gran de la ciutat de València, els Falles.

Accident a l'AP-7 a Freginals: possible somnolència

L'accident va produir-se el 20 de març del 2016. Santiago Rodríguez va posar-se al volant de l'autocar amb diverses desenes d'estudiants d'Erasmus asseguts als seients del darrera. El sinistre va provocar la mort de tretze d'ells i uns 40 van resultar ferits, a més del propi conductor, que va patir lesions greus. Tot apunta que la son i el cansament van provocar el tràgic incident a l'AP-7, a l'altura del terme municipal de Freginals, i que l'home no hauria respectat els períodes de descans. 

L'autocar accidentat a l'AP-7 a Freginals el 2016 / ROGER SEGURA - ACN
L'autocar accidentat a l'AP-7 a Freginals el 2016 / ROGER SEGURA - ACN

La tornada de València cap a Barcelona va iniciar-se a les 4.03 hores i l'accident va produir-se a les 5.51. Segons l'informe dels Mossos d'Esquadra, van donar-se diverses anomalies durant el trajecte. Com que el vehicle passés de 100 a 74 quilòmetres per hora, per després tornar als 100 de nou, sense que hi hagués un dens trànsit o el traçat de la via fes necessaris aquests canvis de velocitat. Això va fer pensar els investigadors que el xofer s'estaria dormint, la qual cosa hauria provocat, suposadament, l'accident. Tanmateix, el procés continuava obert des del 20 de març del 2016, quan va sortir-se de l'AP-7 a l'altura del municipi català de Freginals.