El final de les vacances s'apropa i amb això l'operació retorn a les carreteres. Segons la Direcció General de Trànsit (DGT), s'esperen més de quatre milions de desplaçaments. Per aquesta raó, la DGT ha volgut recordar quines són les hores més desfavorables per conduir, ja que provoquen més accidents.

Atenció a la carretera

A l'hora de conduir, és molt important mantenir la distància de seguretat entre vehicles, centrar l'atenció a la carretera o ser plenament conscients del que passa al nostre voltant amb especial cura als miralls retrovisors i els angles morts. Al seu torn, també s'ha de posar especial atenció davant de qualsevol distracció que posi en perill la conducció, sigui un mòbil o el mateix GPS.

El moment en què se circuli també és important

Malgrat totes aquestes coses a tenir en compte, hi ha una cosa en què els conductors no es paren a pensar: les hores en què es condueix. El moment en què se circuli també s'ha de tenir en compte. Les hores més crítiques per a l'accidentalitat viària es produeixen especialment en dos moments que tenen estreta relació amb la quantitat de llum. D'aquesta manera, la DGT adverteix que hem de tenir especial cura a trenc d'alba i el vespre, ja que podem "no veure venir l'accident".

No conduir després d'un llarg i cansat dia

A més, des de la DGT recorden que per realitzar aquesta tornada a casa en les millors condicions de seguretat viària, cal evitar també conduir a la nit o després d'una jornada cansada de platja o muntanya, descansar cada cert temps, sobretot en trajectes llargs, i mai no agafar el cotxe sota els efectes de l'alcohol.

Radars i velocitat, molt presents a la carretera

La velocitat, un altre punt a tenir en compte. Els conductors han de tenir present que funcionaran 780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram; 545 radars mòbils que poden anar embarcats en els vehicles de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil; 12 helicòpters i 39 drons, 23 d'ells amb capacitat de denúncia, a més de 245 càmeres i 15 furgonetes camuflades per a control de l'ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també de vehicles i motos sense retolar que circularan per tota mena de vies a fi de vigilar qualsevol infracció. Així que qualsevol tipus d'actitud perillosa a la carretera serà degudament sancionada en la majoria dels casos.

Nova Llei de Trànsit

Per fer front a les infraccions, la nova Llei de Trànsit és molt taxativa. Per exemple, es retiren 6 punts per utilitzar, subjectant amb la mà, dispositius de telefonia mòbil mentre es condueix; 4 punts per no fer ús, o no fer-ho de forma adequada, del cinturó de seguretat, sistemes de retenció infantil, casc i altres elements de protecció obligatoris, i es eliminada la possibilitat que turismes i motocicletes puguin excedir en 20 km/h els límits de velocitat a les carreteres convencionals quan avancin altres vehicles. Tots aquests nous sistemes de sanció volen ser una mesura per reduir els accidents de trànsit, una de les principals causes de mort a Espanya.