El jutge de la plaça 2 de la secció d’instrucció del Tribunal d’Instància de Sabadell ha deixat en llibertat l’home de 49 anys i de nacionalitat espanyola que la matinada del passat 31 de gener va matar el seu pare durant una baralla en un pis del número 8 del carrer Tibet de la ciutat, al barri dels Merinals de la cocapital del Vallès.
L’home va ser arrestat pels Mossos d’Esquadra al mateix lloc dels fets, aquella nit, després d’una baralla que va posar fi a la vida de l’home, que vivia al mateix pis que el seu fill i també de la mare de l’agressor. Després de ser arrestat, acusat d’homicidi, va ingressar en un centre psiquiàtric, tal com va informar el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) l’endemà dels fets.
L’ingrés i els problemes psiquiàtrics que pateix l’home van fer impossible que fos entregat al jutjat de guàrdia i no ha estat fins ara, més de quinze dies després dels fets, que, un cop estabilitzat i quan el centre hospitalari ha acreditat que ja estava en condicions per declarar, se l’ha traslladat davant del jutge titular d’aquesta plaça 2 de la secció d’instrucció del Tribunal d’Instància de Sabadell.
En llibertat
Segons ha pogut saber ElCaso.cat, el titular ha dictat la seva posada en llibertat amb mesures cautelars. Fonts judicials han explicat que l’home té prohibit sortir del país, se li ha retirat el passaport i també haurà de comparèixer quan sigui citat, quedant a disposició del jutge que farà la instrucció del cas, juntament amb els agents de la Divisió d’Investigació Criminal de la Regió Metropolitana Nord, que són, amb el grup d’homicidis, els que van assumir la investigació del cas en el moment dels fets. La causa segueix oberta per un suposat homicidi. L’home ha tornat a viure al pis on es va produir la baralla que va posar fi a la vida del seu pare, on encara viu la mare.
Nou crim a Catalunya
Justament avui s’ha sabut que un home de 20 anys, d’origen sud-americà i sense antecedents, ha matat a ganivetades la parella de la seva mare en un pis del passeig de Torras i Bages, al barri de Sant Andreu de Barcelona, també en una baralla. L’home va resultar ferit molt greu i aquest dimecres, de matinada, ha mort. És el sisè crim que es registra a Catalunya d’ençà que va arrencar el 2026, el primer a la ciutat de Barcelona. L’any passat, el 2025, es van produir, segons les dades oficials, onze crims a la capital catalana.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!