Mentir a la policia pot sortir molt car, tot i que ho facis amb la millor de les intencions. Al final, la veritat, tard o d'hora, surt a la llum, fet que pot provocar càstigs encara més greus. Aquest dissabte, 4 d'abril, un home de 80 anys d'Alfarràs (Segrià) va ser atropellat en un pas de vianants de la carretera C-26, en el tram on es converteix en travessia urbana i rep el nom d'avinguda de Balmes. Els fets van tenir lloc a un quart de dues del migdia. Per causes que es desconeixen, un cotxe va impactar contra la víctima, que estava travessant el pas de vianants, i va quedar ferida de gravetat.
El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) va activar dues ambulàncies. Els professionals sanitaris van fer una primera assistència a l'home al lloc dels fets i després el van traslladar a l'Hospital Arnau de Vilanova, on va acabar morint. Per la seva part, els agents dels Mossos d'Esquadra van detenir un home que va assegurar que era qui conduïa el cotxe en el moment de l'atropellament.
La policia descobreix la mentida
Fins aquí sembla un cas més d'un atropellant per una negligència —recordem que la víctima travessava un pas de vianants— com els que, desgraciadament, passen sovint a Catalunya. Tres dies després, però, la investigació dels Mossos d'Esquadra ha fet un gir i els agents han acabat detenint el fill de l'arrestat, un jove de 23 anys, ja que era qui realment portava el cotxe en el moment dels fets.
L'Àrea Regional de Trànsit de Ponent es va fer càrrec de la investigació i, fruit de les gestions —com ara mirar en càmeres de seguretat o parlar amb testimonis—, la policia catalana va descobrir que el primer arrestat, el pare, havia mentit i que el conductor que va atropellar mortalment l'home gran va ser el fill.
Davant dels fets, els Mossos d'Esquadra van detenir el jove —la nacionalitat i els antecedents policials del qual es desconeixen—, acusat de ser el suposat autor d'un delicte d'homicidi per imprudència greu. No ha transcendit, però, si els agents imputen ara el pare per un delicte d'encobriment. El noi, de 23 anys, va passar a disposició judicial davant del jutge en funcions de guàrdia del Jutjat de Balaguer.