La Policia Nacional ha aconseguit desarticular una banda itinerant especialitzada en el robatori de telèfons mòbils d'alta gamma. L'operació, anomenada "Recycle", ha portat a la detenció de dos homes d'origen georgià de 32 i 41 anys. Durant els últims dos mesos, aquests delinqüents han dut a terme dotze robatoris a Barcelona, Badalona, Saragossa, Pamplona, Madrid, València i Logronyo. El seu objectiu principal eren establiments de venda de productes tecnològics de segona mà, d'on han aconseguit robar mòbils per un valor total de 30.677 euros.
El modus operandi dels lladres consistia a entrar a les botigues i dirigir-se directament a les vitrines on s'exhibien els telèfons mòbils. Utilitzant ganzúes o claus mestres, forçaven els tancaments de seguretat i, sense ser vistos, sostreien els telèfons, amagant-los sota la roba abans d'abandonar ràpidament el lloc. La mobilitat dels delinqüents, expliquen els investigadors de la Policia Nacional, els permetia operar sense ser detectats, perpetrant diversos robatoris en un mateix dia i abandonant la localitat immediatament després per dificultar la seva identificació i detenció. Posteriorment, venien els telèfons robats en altres ciutats, fet que encara complicava més les tasques d'investigació de la policia.
La investigació, duta a terme pel Grup de Delinqüència Itinerant de Saragossa, amb el suport dels agents de Logronyo i Lleida, ha permès localitzar i detenir els sospitosos a València. A més dels delictes de robatori, se'ls va imputar un delicte de furt comès en una joieria de Logronyo, on van sostreure rellotges per un valor de més de 1.000 euros.
Surten del jutjat i tornen a assaltar una botiga
Gràcies a l'operació policial, s'han recuperat més de vint telèfons mòbils i s'han intervingut diverses ganzúes i claus mestres utilitzades per cometre els robatoris. Els detinguts, amb nombrosos antecedents policials per fets similars, van ser posats a disposició del Jutjat d'Instrucció de Guàrdia de València i van sortir en llibertat amb càrrecs després de ser escoltats en declaració. Però el mateix dia, després de sortir del jutjat, els agents els van seguir i van veure com intentaven assaltar un altre establiment, a València mateix, i van tornar a ser detinguts. Van acumulant antecedents i entrant i sortint dels jutjats.