L'influencer Kylie Jenner ha desencadenat la ira i les bromes a les xarxes socials després de les seves declaracions a Instagram sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna. Des de dijous passat, Vladímir Putin duu a terme una ofensiva militar sobre el seu país veí per envair-lo i milions de persones intenten fugir del conflicte i arribar a països com Polònia, Romania o Moldàvia. Jenner, que compta amb 314 milions de seguidors a la xarxa social, ha llançat un missatge que l'ha deixat en evidència.

Escàndol a les xarxes socials contra Kylie Jenner

Durant el cap de setmana, multitud de celebritats i associacions han llançat campanyes massives a les seves xarxes socials per conscienciar, informar i recaptar diners per ajudar les víctimes del conflicte bèl·lic. Tanmateix, la germanastra de Kim Kardashian publicava dues històries consecutives i més que desafortunades en el seu perfil d'Instagram que l'han convertit en l'epicentre de les mofes i crítiques. Lluny de conscienciar o buscar donacions per ajudar, Kylie publicava sobre un fons negre: "Déu protegeixi el poble d'Ucraïna", al costat d'una emoticona d'un cor blanc. "Els meus pensaments i oracions estan amb vosaltres", rematava.

Missatge de Kylie sobre la guerra / Instagram

El problema venia amb la següent publicació, feta tan sols dues hores després, en la qual publicitava la seva nova línia de labials sota la seva marca Kylie Cosmetics: "Els meus nous colors de pintallavis @KylieCosmetics són aquí!", exclamava juntament amb un vídeo promocional i un enllaç directe per accedir a la compra del producte. Automàticament, una usuària de TikTok escrivia al costat d'una captura de la història: "Kylie no pot parlar seriosament..." sent viral en qüestió d'hores.

Resa per Ucraïna i publicita les seves brillantors de llavis nous alhora

L'allau de crítiques no es va fer esperar: "Literalment podria haver esperat 24 hores", denunciava un usuari, mentre un altre seguia: "És el fet que ella està sent insensible i no genuïna per a aquells que es pregunten què tenen veure la seva línia de pintallavis i Ucraïna". D'altra banda, alguns la defensaven al·legant que no podria fer gran cosa pel país, encara que el cert és que precisament pel seu impacte social podria haver seguit l'exemple d'altres celebritats i ajudar la causa.

Va tardar dues hores a canviar el discurs humanitari pel comercial / Instagram

Altres famosos nord-americans que han marcat la diferència són, per exemple, Blake Lively i Ryan Reynolds, que van prometre igualar les donacions de les persones voluntàries fins a arribar a un milió de dòlars, que es lliurarien a l'Agència de les Nacions Unides per als Refugiats i així poder ajudar els desplaçats pel conflicte que ara necessitaran refer la seva vida. "En 48 hores, innombrables ucraïnesos es van veure obligats a fugir de les seves cases a països veïns", escrivia Ryan a les xarxes socials. "Necessiten protecció. Quan doneu, l'igualarem fins a un milió de dòlars, creant el doble de suport". La iniciativa va ser aplaudida per famoses com Jennifer Aniston, que compartia la publicació i confirmava la seva donació personal a la causa.