L'Hotel MiM, situat en el número 12 de l'Avinguda Sofia de Sitges, una de les zones costaneres més cobejades de Catalunya, sembla no agradar a tothom. Malgrat la famosa dita que "mai no plou a gust de tothom", que un establiment de quatre estrelles, en el qual Leo Messi -el propietari- va invertir 30 milions d'euros, tingui segons quins errors és alarmant.
L'hotel dels 30 milions de Leo Messi a Sitges
I és que a Booking, el principal portal de reserves d'allotjaments a internet, acumula desenes de comentaris negatius que expliquen errors flagrants durant l'estada al lloc.
Encara que la nota general de l'hotel és d'un 8,8 al web, moltes persones han escrit ressenyes que deixen en evidència al presumpte local boutique de Messi.
La pàgina oficial defineix a l'hotel com un "lloc ideal per gaudir d'unes vacances en família, una escapada en parella o una sortida amb amics, així com del lloc perfecte per celebrar un esdeveniment de negocis".
Amb tan sols vuit anys de vida -es va construir en 2013-, compta amb la gestió del Majestic Hotel Group i la inversió del futbolista com a propietari.
Presumeixen de ser una "icona d'arquitectura sostenible i compromís mediambiental", ja que "va ser el primer hotel a Europa en rebre la certificació LLEGIU Platinum, distintiu que regula la condició d'edifici sostenible i que concedeix l'US Green Building Council". A més, compten amb una gran terrassa panoràmica, un spa i una piscina.
No agrada a tothom: crítiques negatives
Però encara que les instal·lacions són prometedores, diversos clients han denunciat en les seves ressenyes fallades flagrants en un hotel tan prestigiós i amb una inversió tan gran.
Un dels comentaris, escrit per un client del Regne Unit, James, explica com van entrar diverses vegades a la seva habitació un diumenge al matí perquè hi havia un detector de fum defectuós, del que ja tenien constància i que no van arreglar.
Afegeix que la dutxa no tenia una temperatura normal, només freda o cremant, i que la neteja era pèssima: cabells, brutícia a la dutxa, pols per tot arreu o esquitxades de pasta de dents a la paret. I com a guinda, qualifica els ous de l'esmorzar com "repugnants".
La queixa sobre la neteja és recurrent: un altre client dels Països Baixos es queixa que es nota el desgast a les zones comunes. Les cadires de disseny al costat de la piscina, diu, tenien trencats diversos llistons i necessitaven una mà de pintura; així com el lavabo de la seva habitació, que estava trencat i els ganxos, que estaven penjant.
Humitats, plagues i poca neteja
Més de tres persones afegeixen que han tingut problemes amb humitats i floridura a les parets o sostre, a prop de l'aire condicionat o al bany. També és recurrent la crítica al personal de l'hotel, que esmenten que no és especialment simpàtic i per a gens acollidor. Check-out llargs, ni tan sols presumptes de cortesia o un domini de l'anglès baix, són les principals queixes.
Altres de més puntuals assenyalen fallades com finestres mal aïllades que van arribar a impedir d'adormir algun client a causa del soroll del trànsit i del barri. Fins i tot el soroll del motor del minibar era molest per a un altre dels clients holandesos, que assegura haver dormit amb taps i que no se li va compensar en absolut per les molèsties ocasionades.
La més sorprenent és una plaga de formigues que va trobar un usuari entre els llençols i a la dutxa. Aquest client el considera inacceptable, ja que havia pagat 190 euros per nit, i es queixa que no va ser compensat i no se li van demanar ni disculpes.
Malgrat la fama del futbolista Messi i l'alta qualitat de les instal·lacions, sembla que la gestió té canvis per fer i coses per renovar si volen evitar que els acabin plovent les crítiques.