Moltíssimes de les estafes que passen cada dia s'aprofiten dels SMS. Els estafadors envien missatges a centenars de mòbils fent-se passar per Correus, pel banc, per Hisenda o per qualsevol empresa que els interessi suplantar. A partir d'aquí, sovint posen la por al cos de les seves víctimes i els indiquen un enllaç URL que té la solució al fals problema que s'hagin inventat. La víctima fa clic a l'enllaç i dona les seves dades, es descarrega algun virus o participa en un fals sorteig. Les opcions són molt variades, però ara arriben a la seva fi. Gràcies a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), els estafadors hauran de buscar-se la vida, perquè els SMS passaran a estar molt més regulats, impedint que ens estafin d'aquesta manera.

La nova proposta de la CNMC acabarà amb els SMS fraudulents amb molta facilitat. L'organisme ha demanat que es creï un registre on totes les empreses que contactin a través d'SMS de forma legítima s'hauran d'inscriure. Si no ho fan, les operadores podran bloquejar-les, una iniciativa que, en principi, s'implementarà a partir de juny, i que ens permetran respirar més tranquils, si més no, pel que fa als SMS. Tots aquells usuaris que no estiguin registrats podran ser bloquejats de forma immediata per enviar SMS. A més, els ciberdelinqüents no podran registrar-se, ja que això requerirà acreditacions exigents, i que demostrin que reament representen una empresa.

Base de dades pública

En principi, aquesta mesura servirà per frenar els peus als estafadors, que, sense aquesta verificació, no podrà fer-se passar per bancs o empreses, i, per tant, no podrà robar els diners de les seves víctimes. A més, la base de dades serà pública, per la qual cosa qualsevol persona serà capaç de comprovar pel seu compte si el número que li està demanant informació o diners és legítim o si es tracta d'una frau que busca deixar-lo amb el compte bancari buit.

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.