Naomi Osaka és una de les figures més representatives de la nova generació de jugadores de tenis. La japonesa ha aconseguit en molt pocs anys la difícil tasca de situar-se entre les millors del rànquing de la WTA en un temps rècord.
Osaka va néixer al Japó, a la ciutat que porta el mateix nom que el seu cognom. La seva mare és japonesa i el seu pare d'Haití. Quan ella tenia tres anys van decidir marxar a viure Long Island (Estats Units), encara que després es van traslladar a la costa aquest, a l'estat de Florida.
Va començar la seva carrera professional amb 16 anys, el 2014 i des del principi va començar a destacar com una jove promesa. Va participar en alguns dels tornejos més importants del món fins que va guanyar el seu primer títol en el circuit el 2018 coronant-se en Indian Wells.
Després del seu primer títol va aconseguir el seu primer Grand Slam, l'Open dels Estats Units el 2018. No seria l'única vegada que aconseguiria aquest campionat, ja que el 2020 va tornar a revalidar-lo. També ha aixecat uns altres dos trofeus de Grand Slams, en dues ocasions va ser campiona de l'Open d'Austràlia (2019 i 2021).
L'esportista més ben pagada del món
Recentment la revista Forbes va publicar la llista dels esportistes més ben pagats de l'any 2020. En ella figurava el nom de Naomi Osaka al dotzè lloc. La tenista japonesa va guanyar uns 60 milions de dòlars durant tot l'any, sent l'esportista femenina que més va ingressar.
No és una sorpresa, Osaka s'ha convertit en una icona mundial, la japonesa és una personalitat reclamada per les marques i moltes de les empreses més importants del món volen treballar amb ella perquè sigui la imatge de les seves campanyes publicitàries.
Va superar per un ampli marge la nord-americana Serena Williams, la segona esportista femenina que més diners van guanyar (41,5 milions de dòlars) que és al lloc 28 de la llista.
Osaka genera molts diners a través dels seus contractes publicitaris. Malgrat això, ha aconseguit guanyar una quantitat de més de 20 milions de dòlars per premis esportius al llarg de la seva carrera. Ha guanyat 7 títols de la WTA i ocupa el tercer lloc en el rànquing, encara que el 2019 va arribar a liderar-lo durant un temps.
Els negocis de Naomi Osaka
Les grans marques volen treballar juntament amb Naomi Osaka. La japonesa és una esportista extremadament influent i la seva imatge és coneguda a tot el planeta, a més és un actiu mediàtic enorme als països asiàtics. Té gairebé 3 milions de seguidors a Instagram, xarxa social en la qual comparteix les seves experiències abans, durant i després dels partits.
El 2019 va canviar el seu contracte de patrocini, anteriorment treballava amb la marca alemanya Adidas, però va firmar un contracte amb Nike fins a 2025 en el qual es compromet a jugar amb roba de la marca americana a canvi de 10 milions de dòlars anuals.
Fa uns mesos va decidir invertir en l'empresa Hyperice, que es dedica a la investigació en noves tecnologies per afavorir la recuperació muscular d'esportistes d'elit. En aquesta entitat també ha invertit el jugador de futbol Erling Haaland.
També ha col·laborat amb Muzik, una empresa tecnològica que s'encarrega de la producció d'altaveus. La seva última inversió la va fer en l'empresa BodyArmor, que es dedica a la venda de begudes per a esportistes.