Un noi, de 20 anys i d'origen magrebí, ha estat detingut a la ciutat de Barcelona aquesta matinada d'1 de gener com a presumpte autor d'un delicte d'agressió sexual. Els fets han tingut lloc poques hores després de l'estrena de l'any 2024, quan una dona, sota la foscor de la nit, estava passejant tota sola pel carrer de València, al centre de la ciutat, i un home a qui no coneixia de res l'ha començat a perseguir. Una vegada l'individu ha arribat a la seva alçada, l'ha començat a intimidar, a grapejar-la i a fer-li tocaments de caràcter sexual. Per sort, la víctima, abans que l'agressió pogués anar a més, ha pogut escapar i avisar dels fets als Mossos d'Esquadra, que s'han desplaçat fins al lloc i han detingut el jove.
La nit de Cap d'Any a Barcelona també deixa dos ferits per apunyalament i un accident mortal
Més enllà de la detenció per agressió sexual al carrer València, els Mossos d'Esquadra, que aquesta nit de Cap d'Any han desplegat més de 3.000 agents per tot el país, han fet diverses actuacions a la ciutat de Barcelona. Una d'elles ha estat a la plaça d'Ángel Pestaña, al barri de la Prosperitat, al districte de Nou Barris, on dues persones, per causes que es desconeixen, s'han començat a barallar a ganivetades. Els dos individus han resultat ferits per apunyalament i els efectius del SEM els han hagut d'atendre i traslladar a un centre hospitalari, un d'ells en estat molt greu i l'altre en estat greu.
D'altra banda, també s'han produït dos accidents de trànsit. Quan passaven pocs minuts de les dues de la matinada, un vehicle que circulava per la Ronda de Dalt, a l'altura del Nus de la Trinitat, ha sortit de la via i ha acabat bolcat al voral. El conductor del turisme, que conduïa sota els efectes de l'alcohol, ha sortit il·lès. Hores després, poc abans de les sis del matí, s'ha produït un altre sinistre viari a la Ronda Litoral, aquesta vegada molt més greu i amb pitjor desenllaç. Per causes que es desconeixen, un vehicle amb cinc ocupants ha xocat amb un element fix de la via. Quatre dels ocupants han resultat ferits de diversa consideració, mentre que un dels passatgers, un noi de 21 anys, ha mort sense que es pogués fer res per salvar-li la vida.