El crim no descansa mai, especialment en època de vacances, i els lladres sempre troben la manera d'enganyar les víctimes per sortir-se amb la seva. La clàssica estafa en el qual una persona es fa passar per un fill o familiar a través d’un mòbil desconegut continua vigent, i més activa que mai. És el que li ha passat a una usuària de Twitter, que ha denunciat públicament a la plataforma social l'intent d'estafa que ha patit la seva mare, i que els Mossos recorden que s'ha de denunciar també a les dependències policials

El que podria ser una conversa normal entre uns pares i els seus fills és, en realitat, una estafa amb la qual els lladres volen robar-te abusant de la teva confiança. Un número desconegut t'escriu, fent-se passar pel teu fill i explicant que té problemes, per a seguidament demanar-te diners. La mare de la Sònia, la usuària de Twitter que ha compartit la seva història, ho ha pogut evitar; però el que li ha succeït a ella ho pateixen també, cada dia, desenes de persones, que no sempre ho denuncien o ho fan públic. Malgrat tot, es tracta d'una estafa de la qual els Mossos en tenen constància des de fa temps, i que presenta una sèrie de característiques que delaten els missatges com el que són: intents de robatori

Un número desconegut, sense fotografia, escriu dient ambiguament que és el teu fill

Els lladres que utilitzen aquest tipus d'estafa sempre segueixen el mateix mètode per parar una trampa a les víctimes i que caiguin, i que consisteix a fer-se passar per allò que més estimen: els seus fills. En el cas de la mare de la usuària de Twitter, tal com es pot llegir als missatges publicats per ella mateixa, l'estafador escriu i diu ambiguament que és el seu fill, que se li ha trencat el telèfon i que aquest és el seu nou número. La dona sospita, i pregunta quin dels dos fills és; ell respon i procedeix a explicar-li que té un problema econòmic i  que necessita la seva ajuda. Finalment, després d'intercanviar uns quants missatges, el suposat fill li envia les dades per a efectuar una transferència bancària, ja que ell no pot fer-ho perquè "se li ha trencat el mòbil". La mare de la Sònia, en aquest cas, ja sospitava, i en més d'una ocasió li demana de trucar-se, cosa que el lladre esquiva amb excuses: "no puc trucar" i "no em funciona la càmera ni el micròfon". La quantitat de diners que demanava, com s'aprecia a les imatges, és elevada: gairebé 1.000 euros

El cas de la usuària de Twitter ha acabat satisfactòriament: denuncia als Mossos i bloqueja el número

L'intent d'estafa a la mare de la Sònia no ha sortit bé pels lladres, perquè la víctima s'ha adonat que qui escrivia no era el seu fill, sinó un desconegut que volia abusar de la seva confiança perquè li fes una transferència bancària i robar-li així una important quantitat de diners. Els Mossos d’Esquadra, malgrat ja haver fet prevenció respecte d'aquest tipus d’estafa, recorden que el més important davant aquest tipus de situacions és trucar als fills, comprovar que estan bé, i denunciar a la comissaria l'intent d'estafa. 

estafa
Els Mossos informen dels passos a seguir per detectar l'intent d'estafa. / Foto: @mossos a través de Twitter