Tamara Falcó, una de les privilegiades de l'elit espanyola, ha donat curs als seus somnis empresarials, impulsant multitud d'iniciatives. Amb el seu patrimoni ha aconseguit l'èxit d'algunes de les seves empreses, però una d'elles comença a fer aigües.

El negoci de Tamara Falcó que fa aigües

Als seus 40 anys, la filla d'Isabel Preysler i el marquès de Griñón, de qui ha heretat recentment el títol, té consolidada la seva relació amb Íñigo Onieva, s'ha convertit en xef per Le Cordon Bleu Madrid i ha guanyat Masterchef Celebrity.

Tamara Falcó en 'MasterChef' / TVE

Tamara Falcó en 'MasterChef' / TVE

De fet, va ser el programa de cuina el que el va portar a impulsar l'empresa que ara comença a fallar-li.

Es tracta de la marca de roba pròpia de Falcó, TFP by Tamara Falcó, que va fundar el 2018. Autodenominada com a "roba de luxe" i amb preus desorbitats de diverses xifres, és gestionada per Gypset Living S.L., la companyia que administra únicament la marquesa des de 2009.

La seva marca de roba perd gairebé tots els seus ingressos

Després de la creació de les primeres col·leccions, l'èxit de la marca va ser bastant extens: el 2019, el seu primer exercici fiscal, la firma va obtenir uns ingressos de 70.000 euros. Però ara s'enfronta a una caiguda en picat de les vendes, que semblen donar la marca al fracàs.

Malgrat que el balanç continua sortint positiu, el descens dels ingressos ha estat brutal, ja que aquesta vegada va aconseguir tot just 9.000 euros, 61.000 menys que l'any anterior. Els beneficis, que tampoc no eren gaire alts, han passat dels 2.000 euros el 2019 als 641 aquest any.

L'únic que sembla remuntar són els deutes, que han descendit a 9.000 euros dels 72.400 de l'últim període. Malgrat el drama econòmic en el qual s'ha sumit TFP, segurament encoratjat per la crisi de la pandèmia pel coronavirus, Tamara Falcó no ha renunciat a la firma.

Els seus altres negocis d'èxit

TFP es ven només a través de la pàgina web, on s'han desfasat les temporades i només està a la venda l'última col·lecció de primavera-estiu que, malgrat abaixar els seus preus en un 30%, no aconsegueix esgotar l'estoc, comprensible tenint en compte els preus exigits per les peces.

Per sort per a la celebrity, el pas per MasterChef li va permetre descobrir una nova passió que, de la mà dels seus privilegis nobiliaris i econòmics, l'han catapultat a nous projectes culinaris, inclòs el seu llibre de receptes i els vídeos en col·laboració amb Porcelanosa.

També, aprofitant la seva posició i imatge s'ha convertit en col·laboradora habitual del prograna de Pablo Motos, El Hormiguero, i en dissenyadora d'una col·lecció per a la marca Tous, que de moment és tot un èxit en vendes, no com TFP, sigles que recorden a la marca fictícia PUF -Paloma Urban Fashion-, la divertida marca del personatge de Loles León a Aquí no hay quien viva.