Surt a la llum quin és el motiu pel qual els carrets de la compra de supermercats es desvien. Es tracta d'una estratègia de màrqueting per aconseguir que els consumidors comprin més menjar.
El desviament dels carrets de la compra no és casual i serveix perquè compris més del que necessites
La distribució de les estanteries dels supermercats no és casual, ja que està tot col·locat estratègicament amb un únic objectiu: que compris com més menjar millor i els carrets de la compra no s'escapen d'aquest objectiu.
No obstant això, la col·locació dels aliments a les estanteries no és l'única tècnica dels establiments per incitar-te a comprar més. Hi ha altres trucs com, per exemple, la desviació del carret de la compra.
Estan fabricats així per incitar-te a comprar més del compte
Són moltes les persones que s'han fixat en un detall que és més que evident en els carrets de supermercat, sobretot en els que són més grans. Es tracta d'un desviament de les rodes que, evidentment, no és casual: estan fabricats així per incitar-te a comprar més del compte.
El desviament de les rodes acostuma a ser o cap a l'esquerra o en totes dues direccions
Si deixes el carret de la compra completament recte, veuràs que al cap de pocs segons, les rodes es comencen a girar. Aquest desviament es produeix, en línies generals, de dues maneres diferents: o cap a l'esquerra o en totes dues direccions.
Amb la mà dreta acabaràs agafant més productes mentre utilitzes l'esquerra per redirigir el carret
Tenint en compte que la majoria de persones són dretanes, si el carret es desvia lleugerament cap a l'esquerra, per norma general, la persona l'intentarà redirigir amb la mà esquerra, tenint la mà dreta (que és la mà hàbil en el 80% dels casos) lliure per agafar tota mena de productes amb més facilitat.
Les estratègies de neuromàrqueting que més utilitzen els supermercats per incitar-te a comprar més
No obstant això, aquest no és l'únic truc que tenen en compte els experts en neuromàrqueting a l'hora de crear estratègies que incitin al consumidor a comprar més. També hi ha altres variants com, per exemple, la col·locació dels productes a les estanteries, el recorregut que cal fer al supermercat, la música que posen, entre molts altres factors.
Per exemple, la mida dels carrets o cistelles també és molt determinant a l'hora d'augmentar les vendes, així com els preus amb decimals, l'amabilitat dels treballadors o el fet de fer el repartiment a casa de manera gratuïta.