Barberà del Vallès, al Vallès Occidental, ha viscut aquesta matinada moments d'alta tensió. Cap a tres quarts d'una, hi ha hagut una forta discussió que ha acabat en una baralla entre famílies d'ètnia gitana armades amb ganivets i matxets que amenaçaven d'utilitzar armes de foc per solucionar el conflicte. Els Mossos d'Esquadra, tement-se el pitjor, han hagut de desplaçar una dotzena de patrulles i unitats antiavalots de l'ARRO per poder calmar l'ambient i pacificar la situació. Afortunadament, s'ha pogut solucionar el problema sense ferits i no ha estat necessari fer cap detenció.

Els fets han tingut lloc al passeig del Doctor Moragas de Barberà, un quart d'hora abans de la una de la matinada, quan dos menors d'ètnia gitana s'estaven discutint a l'altura del número 204 del carrer. El conflicte ha anat en augment fins que les famílies de tots dos s'han acabat involucrant i la discussió s'ha convertit en un punt calent. Els involucrats han començat a amenaçar-se mútuament i, quan les paraules han deixat de ser suficient, han aparegut en escena armes blanques com ganivets i matxets que prometien un bany de sang, i fins i tot han arribat a demanar per telèfon que vinguessin persones amb armes de foc.

Ni ferits ni detinguts

En assabentar-se de la situació i per evitar una tragèdia al mig del carrer, especialment per la possible presència d'armes de foc, que ha fet saltar totes les alarmes, els Mossos d'Esquadra han mobilitzat dotze patrulles i unitats antiavalots per calmar la situació i impedir que les dues famílies es matessin entre elles. Afortunadament, la presència de tants agents de policia ha tingut l'efecte esperat i s'ha pogut relaxar l'ambient. La tasca de pacificació dels policies ha permès acabar amb el conflicte sense que vessés la sang, i s'ha solucionat sense cap ferit ni detingut.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!