Comença el final d'una de les marques més elegants d'Inditex, Uterqüe. Després de més de deu anys al mercat, aquesta insígnia de l'imperi d'Amancio Ortega tanca i més de vuitanta establiments abaixaran la persiana. Així ho anunciaven el setembre d'aquest 2021, i ara les taules de negociació sindicals busquen que l'absorció de la línia, que s'integrarà a la marca Massimo Dutti, garanteixi unes bones condicions per als treballadors de les botigues que tanca.
Adeu a una de les marques insígnia d'Inditex
Mitjançant l'article 41 de l'Estatut dels Treballadors, Massimo Dutti inicia l'absorció del personal d'Uterqüe, una de les línies de moda i complements femenina d'Inditex. D'aquesta manera, es decidia aquesta setmana en una taula negociadora entre els delegats sindicals de CCOO i UGT i la filial del grup per definir les condicions laborals dels empleats de la insígnia en via de tancament a Espanya a l'hora de ser incorporats a l'altra línia formal amb nom italià.
El procés començava el passat 10 de gener quan Massimo Dutti comunicava els representants legals dels treballadors que obririen un període de consultes, després del qual van començar les negociacions per definir nous llocs i destinacions per als 200 empleats d'Uterqüe. I l'objectiu prioritari és evitar un acomiadament col·lectiu durant el traspàs. Perquè aquest procés ve de llarg, des del pla presentat per Inditex a començaments de 2020 comunicant una estratègia de transformació digital durant la qual s'integrava la insígnia a Dutti.
El tancament d'Uterqüe i el traspàs a Massimo Dutti
Ara, el pla de la companyia és convertir Uterqüe en un petit apartat especialitzat dins de les botigues Massimo Dutti mentre es tanquen progressivament els 82 punts de venda, dels quals tres ja van abaixar la persiana l'any passat. Paral·lelament, el 2021, la família Ortega ja dissolia sense liquidació les societats de la línia extingida per traspassar-la.
Seran les taules de negociació sindicals les que vigilin la retallada de plantilla o el plantejament d'un ERO, alhora que es podran definir les condicions dels nous llocs, sous i condicions dels empleats traslladats després de catorze anys de vida de la marca més elegant de l'imperi. Uterqüe va néixer el 2008 en un moment d'expansió i fundació de marques d'Inditex per cobrir diversos estils i públics. Així, en pocs anys, van néixer Bershka, Oysho, Zara Home i Stradivarius, que se sumaven a les seves clàssiques Zara, Pull & Bear i la mateixa Massimo Dutti.