Avui dia, tothom rep milers de correus electrònics que són publicitat d'empreses i que, tot i que no ho vulguem, ens omplen la safata d'entrada. Per molt que ens esforcem a donar-nos de baixa, si fem una compra per internet o introduïm la nostra adreça de correu, ja tornem a rebre, un altre cop, el correu no desitjat. Per afegir una mica més de gravetat al tema, els últims anys, molts ciberestafadors han aprofitat eines com la intel·ligència artificial per crear correus electrònics idèntics als reals, però amb la finalitat d'enganyar els usuaris. 

L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha alertat les darreres setmanes d'un correu electrònic que t'informa que has rebut un premi, però que en realitat només busca buidar-te el compte corrent. En aquest cas, els lladres es fan passar per Decathlon o per Lidl, entre altres grans multinacionals. 

Com saber si és una estafa? 

Lluny de la realitat, el que busca el ciberdelinqüent, a l'hora d'enviar de manera massiva aquests correus electrònics, és que la víctima pensi que realment ha guanyat un premi i cliqui en la pàgina web que hi ha al missatge. Aquesta pàgina web té el mateix disseny que el de l'empresa real i està feta perquè l'usuari hi faciliti les dades més vulnerables, com ara el nom, l'adreça o el compte corrent. 

Per protegir-se d'aquest tipus de ciberestafes, que cada cop són més freqüents, els experts recomanen revisar bé qui és el remitent i quina és la seva adreça, perquè generalment els correus que són una trampa venen de direccions d'allò més estranyes o de persones amb un nom impossible. També és important no clicar en cap enllaç sospitós i fer servir el sentit comú: si una empresa ens ofereix un regal massa bo per ser real, el més probable és que es tracti d'una estafa. 

 

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.

Ha passat alguna cosa que encara no surt a EL CASO?
Avisa'ns des d'aquí