El fet que les noves tecnologies estiguin cada cop més presents en el nostre dia a dia també comporta que hi hagi més probabilitats de caure en una ciberestafa, un delicte cada cop més a l'alça i que fa anar de corcoll als cossos policials. Pràcticament, no hi ha ningú a qui no hagin intentat estafar amb un SMS, un mail o una trucada telefònica. L'excusa per fer-ho pot ser qualsevol i es poden fer passar per qui vulguin. Ara, fins i tot, amb l'aparició de la intel·ligència artificial, ho tenen encara més fàcil per poder passar desapercebuts i convèncer les potencials víctimes perquè caiguin en la trampa i facilitin les seves dades personals o bancàries.

Paraules com smishing, phishing o vishing ja comencen a entrar en el vocabulari de tots els ciutadans i la gent ja dubta quan rep una trucada d'un número desconegut o li arriba un missatge per SMS o correu electrònic. Davant de les dificultats de poder esmenar els danys que comporta ser víctima d'un d'aquests fraus, la prevenció s'ha convertit en la clau per a poder protegir els ciutadans. En aquest sentit, són contínues les alertes que es donen des dels cossos policials per no caure en les trampes dels ciberdelinqüents.

Consells per no caure en una estafa digital

Per no caure en aquest tipus d'estafes digitals, les autoritats demanen verificar sempre la font i comprovar que es tracti realment de qui diu ser, ja que els estafadors poden arribar a clonar els mateixos telèfons oficials de les empreses que suplanten. També es recomana fer servir sempre canals oficials i no descarregar-se aplicacions desconegudes. Al mateix temps, els cossos policials demanen que no es facin transferències ni es faciliti cap dada personal a desconeguts, com tampoc cap codi de seguretat que pugui donar accés a aquesta informació. En cas de missatges sospitosos, convé ignorar-los i eliminar-los. Més val pecar de prudents que ser víctima d'una estafa.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!