Com ja hem advertit en diverses ocasions des d'ElCaso.cat, WhatsApp és una de les aplicacions on més casos d'estafa hi ha. Com que pràcticament tothom té aquesta aplicació instal·lada, molts ciberdelinqüents l'escullen com a mitjà per estafar altres persones. Sovint, els lladres enganyen la seva víctima per aconseguir accés al seu WhatsApp, i un cop ho tenen, intenten enganyar els seus contactes per aconseguir més dades, diners o un altre compte per continuar amb els fraus i estafar cada vegada més persones, fins que algú aconsegueixi parar-los els peus, si és que passa.
Manolo Allochis, un home d'Itàlia, ha denunciat que l'han suplantat a WhatsApp i han aconseguit enganyar alguns dels seus contactes i robar-los diners, entre ells, el seu germà. Segons explica l'home, uns usuaris van aconseguir accedir al seu compte i van difondre entre els seus contactes un missatge dient que necessitava 800 euros urgentment, que si li podien fer una transferència. Aquest text el van reenviar a unes 50 persones. La gran majoria van sospitar, i o bé van ignorar el text o van contactar amb en Manolo per altres mitjans, amb l'objectiu de descobrir si realment els estava demanant diners o si hi havia hagut algun problema.
Enganyen el germà i un treballador
Va haver-hi dues persones, però, que es van creure l'engany. El germà del Manolo i un dels seus treballadors van rebre aquell missatge i van decidir fer-li un favor a l'home, enviant-li els diners que demanava, confiant que ja els tornarien més endavant. Una tercera persona va estar a punt de picar en l'engany, però va trucar al Manolo just abans de fer la transferència. L'endemà, quan va recuperar l'accés al seu compte, va anar ràpidament a denunciar els fets. Els Carabinieri, la policia italiana, van bloquejar el compte bancari on s'havien fet les transferències, però van advertir que, si els diners s'havien retirat abans, ja no es podria fer massa per recuperar-los.
🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.
