L'avenç de la tecnologia no només fa que cada cop hi hagi més ciberestafes, sinó que al mateix temps siguin cada cop més sofisticades i difícils de detectar. Els delinqüents ja són capaços de suplantar telèfon i pàgines web oficials perquè la víctima no s'adoni del frau fins que ja és massa tard. En aquest sentit, els experts en ciberseguretat alerten d'un mètode conegut com a "estafa de la dobla trucada", en la qual primer et fan una trucada fent-se passar per la teva operadora telefònica i avisant-te que pujaran el preu de la teva tarifa de forma considerable.

Dues trucades per fer-te caure en l'estafa

Al cap d'una estona, els mateixos ciberestafadors, que ja t'han fet creure amb la primera trucada que hauràs de pagar més, tornen a trucar, però aquest cop fent-se passar per una altra companyia i oferint una oferta molt més barata. Per fer-ho més versemblant, arriben a dir fins i tot que reben el suport de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). La realitat, però, és que darrere les dues trucades hi ha les mateixes persones i cap d'elles treballada per una operadora, sinó que són estafadors que l'únic que volen és aconseguir les dades personals i bancàries de l'usuari enganyant-lo perquè caigui en la trampa.

En cas de trobar-se en una situació com aquesta, el que s'ha de fer és no acceptar cap oferta ni facilitar cap dada personal sense abans contrastar la informació. El millor és penjar el telèfon i trucar directament a la companyia, fins i tot només rebre la primera trucada i abans de rebre la segona, per comprovar si és veritat que s'ha aplicat un canvi en el preu de la tarifa o si t'estan enganyant. Per la seva banda, des de l'OCU també han alertat d'aquesta estafa que pot afectar gent de qualsevol companyia, des de les més clàssiques com Movistar, Orange o Vodafone fins a algunes més econòmiques com Parlem, Pepephone o DIGI.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!