El Bluetooth és una eina molt útil a la qual tenen accés tots els mòbils actuals. Gràcies a aquesta tecnologia, podem compartir imatges, vídeos o qualsevol mena de contingut amb altres persones sense tenir el seu contacte, l'únic requisit és que tots dos dispositius tinguin el Bluetooth activat i es trobin bastant a prop l'un de l'altre, generalment, a no més de deu metres. Aquesta tecnologia també ens dona l'opció de pagar sense haver de treure la cartera i buscar la targeta, sinó que, des de la comoditat del telèfon, on ja tenim guardades totes les dades, podem fer un pagament simplement apropant-lo al datàfon. En definitiva, el Bluetooth ens facilita molt tenir un accés més ràpid a altres aparells, però aquest avantatge també pot jugar en la nostra contra, ja que qualsevol persona que s'enllaci amb nosaltres a través d'aquesta tecnologia podria arribar a entrar al nostre dispositiu i tenir les nostres dades.
Els experts en ciberseguretat recomanen desactivar el Bluetooth si no l'estem utilitzant en aquells moments, ja que els estafadors sovint s'aprofiten que molts no són conscients dels perills que comporta tenir activada aquesta opció —o, directament, no saben ni que existeix— i es vinculen al seu telèfon per robar-los la informació privada, com dades identitàries o bancàries. És una bona idea crear contrasenyes per connectar-nos a altres dispositius i per permetre que aquests es connectin al nostre, ja que d'aquesta manera no poden entrar-hi sense haver de superar un pas extra, el que ens pot protegir de ciberdelinqüents.
Accés al telèfon
Els estafadors sovint canvien el nom amb el qual ens apareix el seu mòbil i escriuen alguna cosa com "auriculars" o "rellotge" per despistar-nos i que acceptem la sol·licitud que ens surt quan volen connectar, pensant que es tracta realment d'algun altre dispositiu nostre. Si li donem permís, el lladre pot entrar al nostre mòbil sense problemes i prendre'ns les dades o fer compres directament des del nostre telèfon, les quals paguen amb les nostres targetes. Per tant, si volem estar més segurs, el millor que podem fer és desactivar l'opció de Bluetooth quan no el fem servir i bloquejar aquest possible accés.
🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.