Un dels mecanismes més utilitzats per part dels ciberestafadors per aconseguir els seus objectius és buscar els clients de grans multinacionals tecnològiques i apel·lar a la por per aconseguir l'accés als seus comptes. Exemple d'això són els usuaris de Gmail als qui els ensarronen amb una suposada activitat inusual per robar-los el compte de Google i tot el que hi tenen vinculat o els usuaris de Netflix als qui entabanen amb un problema en la subscripció. Ara, s'ha detectat un frau on a qui busquen són els clients que comprin habitualment a Amazon i l'objectiu és robar-los el seu WhatsApp.

Busquen clients d'Amazon per robar-los el WhatsApp

La ciberestafa comença amb una trucada telefònica d'un suposat repartidor d'Amazon. Aprofitant que la víctima és un comprador habitual i que hi ha molts números que estigui esperant un paquet, es posa en contacte amb ell i li diu que es troba a prop de casa seva per fer l'entrega, però que abans necessita que li faciliti un codi que li arribarà a través de WhatsApp. La realitat, però, és que el codi no arriba a través de l'aplicació de missatgeria instantània, sinó que ho fa a través d'un missatge de text al telèfon mòbil.

Aquest codi que demana el suposat repartidor d'Amazon no serveix per a autoritzar l'entrega de cap paquet, sinó que es tracta del codi d'accés al compte de WhatsApp, el que farà que els ciberestafadors hi puguin accedir des d'un altre telèfon. Amb ell, podran suplantar la víctima per demanar diners a tots els seus contactes i convertir-los, al mateix temps, en noves víctimes. Per aquest motiu, en cas de rebre una trucada sol·licitant un codi de verificació, mai s'ha de facilitar a cap desconegut. A més, des d'Amazon tampoc requereixen cap codi d'aquest tipus a l'hora de fer entrega d'un paquet, així que és millor ignorar la trucada.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!