Les estafes a través de missatges SMS estan molt esteses i són molt habituals. Pràcticament, no hi ha ningú que no hagi rebut mai algun missatge d'aquest tipus intentant què caigués en la trampa. Els estafadors intenten atraure potencials víctimes suplantant grans empreses i multinacionals que tinguin molts clients, ja que així tenen més probabilitats d'èxit. Una de les últimes que estan suplantant és Vodafone, tal com ha alertat la mateixa companyia telefònica, i els ciberdelinqüents intenten cridar l'atenció de l'usuari amb l’excusa de bescanviar els punts per un nou dispositiu o regal.
Alerten d'una nova estafa amb la caducitat de punts de Vodafone
En aquest frau, els estafadors envien missatges de forma massiva fent-se passar per Vodafone i informant els usuaris de la caducitat imminent d’uns suposats punts acumulats. Per aquest motiu, inciten a fer clic en un enllaç per bescanviar-los per un nou dispositiu o un regal. En realitat, però, es tracta d'un enllaç fraudulent amb el qual els ciberdelinqüents pretenen obtenir les credencials i dades personals o bancàries de la víctima per fer-les servir per cometre altres estafes, robar diners o vendre-les al mercat negre, tal com apunten des de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya.
En cas que la persona que rep el missatge SMS no sigui client de Vodafone, veurà immediatament que es tracta d'una estafa i ignorarà el missatge o l'esborrarà. Si es tracta d'un client de Vodafone, però, pot tenir dubtes de si es tracta d'una informació veraç o si és algú que l'intenta enganyar. En qualsevol cas, els experts en ciberdelinqüència recomanen desconfiar de missatges no sol·licitats que et demanin fer clic en enllaços o facilitar dades personals. En cas de dubte, més val verificar abans la informació i accedir a la pàgina web oficial o anar a una botiga de la companyia per comprovar quan caduquen els punts.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!