Alerta per correus falsos de l'empresa de missatgeria GLS. L'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) ha alertat d'una campanya de correus electrònics que suplanten l'esmentada companyia informant, de manera fraudulenta, l'usuari que té un paquet pendent de lliurament i que, per poder rebre'l, n'ha de verificar les dades personals fent clic a l'enllaç. Res més lluny de la realitat: et redirigeix a una pàgina web molt ben feta que sembla real, però no és res més que una còpia per robar-te tant les dades personals com les bancàries.

Així és l'estafa dels falsos paquets de GLS

Els correus electrònics són molt temptadors i porten com a assumptes: "Tu envío está pendiente: paga la tarifa para reprogramar la entrega", "confirma al destinatario que su paquete está en espera" o "Tienes (1) paquete esperando ser entregado. Usa tu código para rastrearlo y recibirlo". Un cop fem clic i entrem a l'enllaç de la pàgina web fraudulenta amb un disseny imitat de GLS, es mostra un sistema de verificació que ofereix una falsa sensació d'estar accedint a un lloc legítim. Però no ho és i si caus al parany i poses totes les dades que et demanen, ja no hi ha marxa enrere. 

De fet, un cop verifiquen suposadament la identitat, la pàgina informa que no s'ha pogut efectuar el lliurament del paquet per l'impagament d'uns suposats càrrecs. També et mostren característiques del fals paquet, com el pes, el país de destí o la tarifa d'enviament, en aquest cas 1,12 euros. Et demanen, a més, dades personals com el nom, l'adreça, la ciutat, el país i les dades bancàries de la targeta amb l'excusa de fer el pagament per poder rebre el paquet. Després et diuen que t'arribarà un codi de verificació per SMS, però no arriba mai. Mentre esperes, els ciberestafadors ja tenen totes les teves dades personals i bancàries i les podran fer servir per robar diners, cometre fraus o vendre-les al mercat negre.

Recomanacions per no caure en l'estafa

Tal com informa l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya, GLS no demana mai el pagament de cap tarifa a través d’una plataforma de pagament en línia, targetes de crèdit o transferència bancària. L'esmentada agència recomana que si reps un missatge que informa que tens un paquet pendent d’entregar, no en facis cas i no descarreguis cap document adjunt. Esborra el missatge i bloqueja el remitent. Si tens algun dubte, posa't en contacte directament amb l'empresa de missatgeria. 

🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.