Com ja hem avisat en més d'una ocasió, l'arribada de l'estiu porta noves estafes adaptades a l'època més càlida de l'any, i algunes d'elles ens arriben en forma de sorteig. S'ha popularitzat un engany que afecta la famosa marca Coca-Cola, i és que ronda per les xarxes un fals concurs que, com ja es va fer amb Mahou, ens vol fer creure que podem guanyar una nevera per gaudir de begudes fresques a la platja, però no és cert, l'únic objectiu és treure'ns tants diners com sigui possible i aprofitar-se de nosaltres per fer que l'estafa arribi encara més lluny.
Circula per WhatsApp un engany molt perillós que ens pot infectar el telèfon sense que en siguem conscients. És possible que t'arribi, fins i tot dels teus contactes, un missatge amb un enllaç que et digui que, si hi fas clic, pots guanyar una nevera per la platja de la marca Coca-Cola. Si fas el que demana, et diu que només has de reenviar el missatge a 15 contactes i, a canvi, et pots endur una de les poques unitats que queden disponibles. Per desgràcia, encara que facis el que demanen no guanyaràs res, més aviat al contrari, ja que pots perdre els diners que tinguis al banc.
S'aprofiten de la fama de la marca per estafar
Els estafadors s'aprofiten del renom que té una marca mundialment coneguda com és Coca-Cola per transmetre confiança a la gent, que es relaxa i acaba caient a la trampa. Si fas clic a l'enllaç, pots donar accés a qualsevol ciberdelinqüent al teu telèfon, el que molts cops implica donar permís per entrar a comptes bancaris i veure contrasenyes personals privades. Molts cops t'instal·len programes que fan aparèixer anuncis al teu dispositiu, el que els fa guanyar diners cada vegada que te'n surt un, o a vegades utilitzen les teves dades per subscriure's a pàgines de pagament. Sigui com sigui, mai és bo deixar que lladres i estafadors puguin utilitzar la teva informació, per tant, si veus un sorteig d'una nevera de Coca-Cola, és millor ignorar-lo.
🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.