Fins ara, si teníem alguna avaria o accident amb el cotxe, la normativa ens indicava que havíem de baixar del cotxe equipats amb la nostra armilla reflectant si calia, caminar uns 50 metres i plantar a terra els triangles de presenyalització per indicar que hi havia un cotxe aturat. Ara, la DGT ha decidit que això s'ha acabat, i ha presentat la balisa V-16, un nou objecte per aconseguir que indicar els problemes sigui més senzill i, sobretot, més segur. Aquesta nova solució permet avisar que el vehicle s'ha quedat aturat o que li ha caigut la càrrega sense haver de baixar.
Hi ha persones que estan d'acord amb aquesta nova iniciativa, mentre que d'altres consideren que és només una nova manera de guanyar diners i que els triangles són molt més útils. Es tingui l'opinió que es tingui, però, hem de comprar l'aparell igualment si no volem que ens multin. El problema, però, és que la DGT ha detectat que s'han posat a la venda un munt d'aparells d'aquest estil que no estan homologats, és a dir, que no compleixen els requisits i, si ens para la policia, ens multarà encara que els portem.
Vigilar bé què comprem
Això es deu a un motiu molt senzill. La balisa V-16 —la real, no la falsa— té un altre benefici respecte als triangles: un sistema de localització. Quan engeguem aquest aparell, es connecta automàticament amb la plataforma DGT 3.0, envia la ubicació a temps real i alerta als altres usuaris de la via. Els dispositius falsos, en canvi, no tenen aquesta funció, fent que no siguin vàlids. L'Estat no es fa responsable si hem comprat una balisa no homologada, per la qual cosa n'haurem de comprar una altra de legal, gastant-nos encara més diners. Tenint això al cap, és molt important fixar-se bé abans de comprar res, i si veiem una oferta massa bona per a ser real, hem de sospitar immediatament i assegurar-nos que compleixi amb tots els requisits que ha de tenir per evitar que ens multin i estar més segurs quan circulem.
🔴 Has estat víctima d'una estafa relacionada amb la ciberseguretat? Explica el teu cas a ElCaso.cat! Envia un correu a redaccio@elcaso.com.
