Les estafes telefòniques s'han convertit en un dels delictes que més creixen al món en els darrers temps i no són pocs els intents per evitar-les i els consells que es donen per poder-ho fer. Les autoritats destaquen la importància de desconfiar de números desconeguts, verificar sempre que qui truca és qui diu ser, no facilitar dades personals i bancàries en cas de dubtes i no respondre mai una trucada amb "sí" i "ok" per evitar que pugui ser gravat i aquestes afirmacions amb la nostra veu es facin servir de forma fraudulenta per cometre altres delictes.

Tot i que algunes persones encara cauen en aquest tipus de fraus, són moltes les que duen a terme aquests tipus de prevencions i eviten caure en la trampa. A Finlàndia, fins i tot, l'actuació d'una dona per evitar una estafa li ha valgut la felicitació de la seva entitat bancària. Aquesta dona va rebre una trucada i, en contestar el telèfon, va sentir una gravació simulant ser una veu humana fent-se passar per una treballadora del banc que l'informava d'un càrrec de 370 euros al seu compte corrent. La mateixa veu li indicava el número que havia de prémer per poder contactar amb atenció al client per arreglar-ho.

Evita l'estafa i el seu banc la felicita

La dona va comprovar a l'aplicació del banc que aquell moviment no existia i, sabedora que la volien estafar, va prémer el número per parlar amb atenció al client. Un cop ja va contactar amb una persona sense cap gravació pel mig, va preguntar-li quin era el seu càrrec, de quin banc trucava i quin era el compte afectat. Finalment, veient que l'estaven intentant enredar, es va negar a donar-li a l'estafadora les dades bancàries com ella volia, moment en què van penjar el telèfon de cop i volta. Des del banc que intentaven suplantar, l'Osuuspankki, han facilitat la dona per la seva actuació i han recordat que els bancs mai demanen informació confidencial com números de telèfon o contrasenyes per telèfon.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!